El regidor de Transparència i Modernització i de Normalització Lingüística, Ignasi Garcia, ha presentat aquest dimecres els el major import dels quals es destinarà a l’àrea de Modernització. En concret, la regidoria comptarà amb un total de 2,6 milions d’euros, import que permetrà implementar i desenvolupar els projectes adquirits i anunciats durant aquest any com el sistema de videoconferències, la venda online de l’editorial municipal o la seu electrònica per facilitar els tràmits a través d’Internet.

Segons ha detallat Garcia, “malgrat que continuem apostant per uns comptes austers, feia falta molta inversió per escometre tots els projectes pendents i molt necessaris en totes les regidories”. L’edil ha destacat que “en el cas de Modernització, queden molts reptes pendents per convertir Castelló en una smart city que requereixen treball i inversió”. A més dels 2,6 milions per a la implementació dels projectes pendents, Transparència i Modernització inclouen altres dos muntants: 76.200 euros per a Estadística i 953.000 per a Atenció Integrada.

Dins de la regidoria, Garcia ha destacat els quatre objectius marcats per a Transparència de cara al proper any. “Es tracta d’una àrea que ha de donar importants passos durant aquest 2017 per completar l’ambiciós treball que vam començar a desenvolupar a partir del Pacte del Grau”, segons l’edil. En aquest sentit, la regidoria busca elaborar un codi ètic i un codi de conducta per a tots els càrrecs polítics i personal de l’ajuntament i fer públiques les agendes dels regidors. Transparència també ultimarà el proper any el pla de mitjans i publicarà les factures de les despeses que registre cada regidor en l’acompliment de les seves funcions.

Quant a la regidoria de Normalització Lingüística, Garcia ha especificat que els pressupostos inclouen 160.000 euros per 2017, dels quals 39.000 seran per a promoció del valencià. La regidoria busca complir amb la Carta Lingüística al llarg del proper any, “un objectiu d’ús i implementació del valencià que vam establir entre els tres partits que pactem el govern i que sorgeix del treball de la plataforma Castelló per la Llengua”. L’edil ha anunciat, a més, una reunió al febrer amb aquesta entitat per seguir treballant en el compliment de la carta.

Garcia ha explicat que “la dotació pressupostària per a la promoció i normalització del valencià no és molt elevada, ja que hi ha ajuntaments més petits que compten amb quantitats similars; ara bé, el nostre objectiu és adaptar la despesa a la capacitat de gestió i, en aquest sentit, esperem ampliar la dotació al llarg dels propers exercicis”.