L’organització esgota el nombre de samarretes repartides malgrat haver augmentat 1.000 unitats respecte de l’any passat.

Més de 3.300 dones varen prendre diumenge els carrers de la ciutat de Castelló en la XIII Cursa de les Dones per a reivindicar juntes i unides una igualtat real entre homes i dones. Un any més, la resposta de les dones que se sumen a aquesta cursa reivindicativa ha satisfet les expectatives de l’organització, que encara havent augmentat en 1.000 unitats el nombre de samarretes previstes fins a les 3.000, han fet curt.

La cursa, de caràcter no competitiu, va començar a les 11.00 hores del matí des de la Plaça Major i ha estat organitzada conjuntament per la Regidoria d’Igualtat, amb la vicealcaldesa, Ali Brancal, al capdavant, el Servei d’Igualtat d’Oportunitats (SIO) i el Patronat d’Esports, el president del qual és Enric Porcar.

La XIII Cursa de les Dones ha tancat avui la setmana del 8 de març, en la qual la Regidoria d’Igualtat i el SIO han organitzat una infinitat d’actes per a commemorar el Dia Internacional de les Dones Treballadores i que s’allargarà el que resta de mes (programació ací http://www.castello.es/archivos/77/Dia_Dona_2017_val.pdf)

Sobre aquest tema, la vicealcaldesa i regidora d’Igualtat, Ali Brancal, ha volgut recordar que “aquesta carrera està dirigida exclusivament a les dones, perquè pretén mostrar la força que tenim quan estem juntes. No és una carrera competitiva i va molt més allà de la simple pràctica esportiva, tracta de visibilizar la importància de la unió de totes les dones en la lluita per la igualtat”.

Les participants han recorregut uns tres quilòmetres pels carrers més cèntrics de la ciutat amb el lema ‘Som moltes, caminem unides’ i, en finalitzar, han pogut gaudir del concert de Loretta, un grup musical format exclusivament per dones.