La regidora de Cultura, Verónica Ruiz, ha presentat aquest matí la nova agenda cultural de l’Ajuntament de Castelló editada en format paper i en la qual podran participar totes les entitats culturals, tant públiques com a privades, que ho sol·liciten.

L’edil ha explicat que “teníem peticions de sales de concerts, llibreries, sales d’exposicions, que ens reclamaven poder estar en l’agenda cultural de l’Ajuntament. Així que, després de fer números, des de la Regidoria de Cultura, hem decidit que aquesta agenda serà oberta a tothom. Tota entitat pública o privada podrà anunciar la seua programació en aquesta agenda de manera gratuïta. I, a més, aquella que vulga tenir el seu logo en la contraportada de la mateixa, podrà aportar uns 600 € com a col·laborador del consistori a través de l’ordenança de patrocinis”.

“Estem molt contents de poder obrir l’agenda cultural municipal a la participació de totes les entitats que promouen la cultura en la nostra ciutat. Les institucions públiques estem para açò, per a donar cabuda a totes les activitats culturals que es desenvolupen a Castelló”, ha destacat Ruiz.

Ruiz també ha manifestat que “l’anterior agenda, que es portava fent des de 1998, tenia la característica d’estar subjecta a un pacte no escrit mitjançant el qual cap entitat privada podia sumar-se a les quals ja hi havia. D’aquesta manera, les sales d’exposicions, altres llibreries, o sales de cinema no tenien accés a poder posar diners per a anunciar-se en una agenda que hauria d’haver sigut municipal, atès que l’Ajuntament era un dels impulsors”.

El nou format d’agenda cultural, que funciona des del present mes de març, és molt més visual, amb imatges i fotos i una maquetació més dinàmica. A més, Ruiz també ha informat que “està previst que a la fi d’enguany 2017 comptem amb l’agenda en format de app, on també podrà anunciar la seua activitat cultural tota entitat interessada i de manera gratuïta”.