Treballar per l’erradicació de la violència de gènere i masclista, i aprofundir en l’estudi de les causes d’aquesta xacra social tenint en compte els diferents elements que hi intervenen, és l’objectiu del Pacte Local contra la Violència de Gènere. Hui s’ha celebrat a València la penúltima reunió de treball que conduirà a la seua elaboració i posterior aprovació, amb la participació de la vicealcaldessa i regidora d’Igualtat de l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal.

El grup de treball, que va ser convocat per la Generalitat Valenciana a l’abril d’aquest any, està compost per representants de diverses conselleries, cossos de seguretat, ajuntaments, diputacions, associacions empresarials, sindicals, cooperatives i de dones, comunitat universitària i mitjans de comunicació i Administració de Justícia, entre altres sectors. Per a l’elaboració del Pacte s’han seguit processos participatius tant en línia com presencials, amb l’impuls de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Ali Brancal ha assenyalat que “Castelló ha col·laborat amb propostes procedents tant de les associacions de dones de la ciutat com de les tècniques del Servei d’Igualtat d’Oportunitats”. “El Pacte se signarà pròximament i serà una bona eina de treball i de superació de la utilització partidista de la violència de gènere, un objectiu en el qual ens hauríem de bolcar tots”, explica Brancal, que afegeix que “serà la mostra que políticament, si es vol, es pot”.

Les línies estratègiques del Pacte Local contra la Violència de Gènere, el germen del qual va ser el treball de la subcomissió de les Corts Valencianes, inclouen cinc grans àrees d’actuació que comprenen 274 mesures que ja han sigut aprovades. Els experts participants en el fòrum consideren que és indispensable treballar en cinc direccions: garantint una societat segura i lliure de violència de gènere i masclista; feminitzant la societat; coordinant el treball en xarxa per a l’atenció de les dones víctimes i dels seus fills i filles; trencant els murs que fan invisible la violència masclista, socialitzant-la com un conflicte polític i social; a més de garantir una dotació pressupostària estable per poder desenvolupar i implementar aquests objectius.