L’Ajuntament de Castelló destinarà 385.000 euros a subvencionar projectes de cooperació internacional (175.000) i d’entitats prestadores de serveis socials (210.000) després de ser aprovada la resolució de les dos convocatories d’ajudes en la Junta de Govern Municipal.

Castelló és una ciutat amb un ampli bagatge solidari, per la qual cosa la intenció de l’actual equip de Govern és convertir-se en soci col·laborador d’aquestes entitats i així ho hem demostrat reactivant, des de 2015, les diferents ajudes que concedeix l’Ajuntament.

D’aquesta manera, en el cas de subvencions a projectes de cooperació al desenvolupament el pressupost de la convocatòria s’ha multiplicat per quatre des de 2015, passant de 50.000 a 200.000 euros, i després de tres exercicis consecutius (2012, 2013 i 2014) sense partida pressupostària en els quals governava el PP”.

També ha experimentat un notable creixement el pressupost destinat a la convocatòria de projectes que realitzen les associacions i entitats prestadores de serveis socials a Castelló, el qual s’ha incrementat un 60,5% des de 2105 ja que ha passat de 127.000 a 210.000 euros.

Els 1715.000 euros per a cooperació internacional aniran destinats a finançar un total de deu projectes d’Organitzacions no Governamentals de Desenvolupament (ONGD) en països i poblacions estructuralment empobrits relacionats amb promoure la igualtat de gènere i apoderament de la dona, afavorir les condicions de treball femení, el desenvolupament rural sostenible, la millora del sistema de salut i de sistema educatiu o l’accés a l’habitatge, entre uns altres, en diferents parts del món, com en el territori ocupat de Palestina, Burkina Faso, Xiapas, Guatemala, Uganda, Nicaragua, Índia i Perú.

Pel que fa a les associacions i entitats prestadores de serveis socials, les subvencions concedides ascendeixen a un total de 210.000 euros per a finançar projectes de 41 entitats de Castelló. Aquestes subvencions tenen com a objectiu donar suport econòmicament a les activitats i projectes desenvolupats en la ciutat i dirigits a atendre la problemàtica social de col·lectius afectats per la pobresa, l’exclusió social, la marginació i qualsevol forma de discriminació, contribuint a millorar les condicions de vida d’aquests col·lectius, prevenint la dependència, fomentant la seua autonomia, rehabilitació psicosocial i integració en la societat.