20 persones aturades practiquen una nova cerca de treball en la III Llançadora d’Ocupació de Castelló, un programa innovador en la lluita contra l’atur impulsat per Fundació Santa María la Real i Fundació Telefònica, amb la col·laboració de l’Ajuntament i el Servei Valencià d’Ocupació i Formació.

Durant els cinc pròxims mesos, es reuniran diversos dies a la setmana i amb l’orientació d’un tècnic especialitzat, realitzaran activitats per a optimitzar la seua cerca laboral i comptar amb noves possibilitats d’inserció laboral.

La III Llançadora d’Ocupació de Castelló està integrada per un equip de 20 persones aturades (14 dones i 6 homes), amb edats compreses entre els 18 i els 52 anys, i diversos perfils formatius: ESO, Formació Professional, Batxiller i estudis universitaris. Hi ha qui busca el seu primer treball i qui busca una nova oportunitat laboral després d’anys d’experiència en diferents sectors, com a comunicació, ceràmica, hostaleria, construcció o disseny, entre uns altres.

A partir d’ara i durant els pròxims cinc mesos, es reuniran diversos dies a la setmana en locals cedits gratuïtament pel Servof a Castelló. Duran a terme diverses activitats: tallers d’intel·ligència emocional, dinàmiques de comunicació, marca personal i cerca d’ocupació 2.0; entrenament d’entrevistes de treball; elaboració de mapes d’ocupabilitat, visites a empreses i trobades amb responsables de Recursos Humans amb l’objectiu d’aconseguir la plena inserció dels vint participants.