Mezquita inicia la ronda de contactes amb el veïnat del Raval Universitari, on l’ajuntament activarà un programa d’oci educatiu per a joves

El departament de Participació Ciutadana, encapçalat pel regidor Francesc Mezquita, posarà en marxa un projecte per a definir amb els col·lectius i associacions de la ciutat el model de gestió dels centres cívics. L’objectiu d’aquesta actuació és “col·laborar amb els barris en les accions que ens proposen i implicar-nos en les solucions dels problemes que ens plantegen”, a més d’oferir-los “activitats per dinamitzar cada zona segons les necessitats concretes”.

El regidor ha presentat el projecte als usuaris del centre del Raval Universitari, en la primera visita de les més de 40 que realitzarà en els pròxims mesos, acompanyat pels tècnics de l’àrea de Participació Ciutadana, per tal de conéixer l’estat de les instal·lacions municipals i estudiar millores. “Prioritzarem el contacte directe amb els barris mitjançant les associacions i els col·lectius ciutadans”, ha manifestat Mezquita.

Aquesta ha sigut la pauta seguida amb el veïnat del Raval Universitari, on Participació Ciutadana impulsarà un programa d’oci educatiu adreçat a la joventut del barri la finalitat del qual és afavorir la participació dels adolescents. En aquest projecte han participat també l’àrea de Joventut i la unitat municipal de prevenció d’addiccions per tal de dissenyar una programació “engrescadora per als joves, que els anime a implicar-se en la vida del barri” i amb la qual volen arribar “a altres districtes de la ciutat que també es beneficiaran aquest tipus d’activitats”, com ha explicat Mezquita.

“Per a l’equip de govern és important col·laborar amb les entitats ciutadans per tal de dinamitzar els districtes i fer-los partícips d’activitats educatives per aquesta que posem en marxa ara al Raval Universitari”, ha assegurat el regidor de Participació, responsable també de la delegació d’Educació.

Cal recordar que l’Ajuntament de Castelló ha obert la inscripció per a l’Escola de Participació, l’oferta de la qual inclou assessories individuals per als col·lectius que les sol·liciten. A partir del 21 de setembre, les associacions també poden assistir a cursos sobre comunicació, obligacions fiscals, transparència i certificats digitals.