Al capdavant dels tallers realitzats als IES Politècnic i Sos Baynat està el sociòleg i sexòleg Erick Pescador

El consistori col·labora també amb 13 associacions i projectes per a fomentar la igualtat d’oportunitats

La regidora de Feminismes i LGTBI de Castelló, Verònica Ruiz, ha assistit al taller de noves masculinitats impartit aquest matí pel sociòleg i sexòleg Erick Pescador a l’alumnat de 1r de Batxillerat de l’IES Politènic. Aquesta iniciativa convida a la reflexió sobre les actituds d’abús cap a les dones i els rols que tradicionalment exerceixen els homes en àmbits com la família, el treball i els mitjans de comunicació.

Aquests tallers, que es realitzen també al Sos Baynat, «creen un espai en el qual els adolescents es posen en lloc de les seues companyes, en el qual les unes i els altres analitzen els micromaclismes i en el qual s’aborden noves formes d’expressió en mitjans tan habituals per a la joventut com les xarxes socials», ha explicat Ruiz, per a qui el gran valor d’aquesta iniciativa és poder comptar amb la guia d’un professional com Pescador.

L’acció ha sigut realitzada en col·laboració amb la Fundació Isonomia, entitat amb la qual el departament de Feminismes i LGTBI té subscrit un conveni anual. A aquestes activitats cal sumar la col·laboració que el Servei d’Igualtat d’Oportunitats (SIO) manté amb les associacions feministes de la ciutat, vehiculada per la línia de subvencions dotada amb 30.000 euros durant el present exercici.

Després de la resolució aprovada en l’última junta de govern, 13 entitats i projectes veuran reforçada la seua programació d’activitats gràcies a les ajudes municipals, les quals estaran destinades a propostes que es realitzaran entre març de 2019 i març de 2020.

Entre les actuacions que fomenta Feminismes i LGTBI figuren serveis d’orientació i suport a famílies monoparentals, treballs d’apoderament a través de la xarxa d’horts urbans o les intervencions en matèria d’assessorament i informació a dones en risc d’exclusió, persones transsexuals i dones cuidadores de persones malaltes. Així mateix, el consistori donarà el seu suport a projectes per a l’educació i la prevenció directa de la violència de genere.