La formació reactiva la sectorial d’Ordenació del Territori i Transició Ecològica

Els regidors de Compromís per Castelló Ignasi Garcia i Francesc Mezquita han participat en la reunió de la sectorial d’Ordenació del Territori i Transició Ecològica, recentment constituïda. La mesa de treball assessorarà els regidors de la formació valencianista i aportarà idees sobre temes tan transcendentals per a la ciutat com l’ordenació urbanística, la qualitat ambiental o la gestió de residus.

Respecte al Pla General, i davant de la imminent resposta per part de la Conselleria de Medi Ambient al respecte del projecte detallat, Garcia ha explicat que la sectorial ha acordat reunir-se per a revisar les al·legacions de diferents col·lectius i entitats. Així mateix, Compromís es trobarà amb aquestes associacions que han al·legat «per escoltar i debatre la seua postura de primera mà».

«Per a nosaltres és fonamental escoltar les persones expertes que formen part de la sectorial i que els seus coneixements ens servisquen per a canalitzar les al·legacions dels veïns i decidir què ha de romandre i què s’ha de modificar en un pla que definirà el futur urbanístic, social i ambiental de Castelló», ha assegurat el portaveu del grup municipal de Compromís, Ignasi Garcia.

Pel que fa a la qualitat ambiental i la sostenibilitat, Compromís per Castelló realitzarà un monogràfic sobre la situació de la ciutat i de zones especialment sensibles, com és el Grau. També explicaran les polítiques que la Conselleria de Medi Ambient està executant a Castelló en aquest sentit.

En gestió de residus,  la sectorial de Compromís per Castelló se centrarà el dos objectius fonamentals: la reducció dels residus generats i, posteriorment, la correcta separació d’aquests de manera que «les plantes dels abocadors reben la brossa el més classificada i preparada possible per al reciclatge», en paraules de Garcia.