La sectorial d’Ordenació del Territori i Transició Ecològica de Compromís per Castelló ha mantingut l’agenda de reunions pactada després de la seua creació, encara que l’estat d’alarma decretat pel Govern ha obligat a celebrar-la de manera telemàtica. Una de les conclusions de la trobada ha estat que «l’aprovació del Pla General serà cabdal per a contribuir a la recuperació de l’economia de Castelló, ja que moltes indústries i empreses de la contrucció estan esperant-lo per a actuar en una línia o en un altra».

Així ho ha comunicat el portaveu del grup municipal, Ignasi Garcia, qui ha recordat la transcedència de traure endavant aquest document «per a generar llocs de treball i eixes oportunitats de creixement i expansió que tan necessàries seran quan finalitze aquesta crisi sanitària». El portaveu ha apuntat també que «molts ciutadans i moltes ciutadanes estan a l’espera d’aquest pla per a poder fer reformes o noves construccions particulars, el que serà un altre motor econòmic significatiu».

És per això que la mesa sectorial d’expertes i d’experts de Compromís per Castelló ha acordat que tan bon punt finalitze l’actual estat d’alarma reprendran les reunions amb associacions i col·lectius veïnals i socials de la ciutat, per tal d’escoltar i debate les seues al·legacions.

Altres temes fonamental de l’agenda de Compromís per Castelló en matèria de la qualitat ambiental i la sostenibilitat són la realització d’un monogràfic sobre la situació de la ciutat i de zones especialment sensibles, com és el Grau, i l’acostament de les polítiques que la Conselleria de Medi Ambient està executant a Castelló en aquest sentit. Pel que fa a la gestió de residus, la formació valencianista se centrarà a concienciar la ciutadania sobre la importància de reduir el residus generats i, posteriorment, en la correcta separació d’aquests de manera que el reciclatge i la reutilització siguen més efectius.