El projecte contempla la oferta de 45 places per a la formació en línia

La Regidoria de Feminisme de l’Ajuntament de Castelló, juntament amb el Servei d’Igualtat i Oportunitats (SIO) de l’Ajuntament, ha organitzat la cinquena edició l’Escola d’Igualtat. Amb un  total de 45 places, professionals d’entitats socials podran formar-se en matèria d’igualtat i perspectiva de gènere.

El curs, impartit pel personal del SIO, tindrà una duració total de 20 hores i consisteix en una formació en línia. Per obtenir el títol acreditatiu, l’alumnat haurà de redactar un projecte d’intervenció social amb perspectiva de gènere.

“Amb aquesta iniciativa volem oferir a la ciutadania formació en igualtat i violència de gènere, així com crear un ambient de debat al voltant d’aquestes qüestions que malauradament, vivim cada dia” ha explicat la regidora de Feminismes, Verònica Ruiz. A més “a causa de la crisi sanitària de la COVID-19 ens hem vist en la responsabilitat i l’obligació de traslladar el curs a les plataformes virtuals” ha afegit l’edil.

La formació ofereix a l’alumnat ferramentes per poder incorporar la perspectiva de gènere en els seus llocs de treball I, atenent, que són eminentment entitats socials, el retorn cap a la ciutadania és molt gran. “Per a les persones que treballen amb grans dependents, tindre mirada de gènere és fonamental, ja que majoritàriament les cuidadores són dones. Això els permetrà programar activitats atenent a aquesta realitat”, ha explicat Ruiz.

Formació gratuïta

Totes aquelles persones que vulguen participar en aquesta formació de l’Escola d’Igualtat hauran d’inscriure’s prèviament a igualdad@castello.es indicant el nom i cognoms i un telèfon de contacte. El personal d’entitats prestadores de serveis socials tindrà prioritat en l’ordre d’inscripció. Si queden places lliures, la ciutadania podrà sol·licitar-les posteriorment. La inscripció es realitzarà per rigorós ordre d’arribada de les sol·licituds I serà gratuïta, ja que aquesta és una de els apostes de l’equip de govern per a apropar la cultura de la igualtat a la ciutadania.