El secretari autonòmic d’Ocupació i el regidor d’Educació també recullen les peticions de la comunitat educativa del Centre d’Educació Especial Castell Vell

Enric Nomdedéu i Francesc Mezquita han tractat la integració en el mercat de treball de les persones amb diversitat funcional durant la trobada mantinguda amb la comunitat educativa del CEE Castell Vell. Els representants públics de Compromís han recollit les peticions de famílies i professorat al respecte de les necessitats d’aquest col·lectiu per tal de facilitar la inserció laboral quan finalitzen l’etapa educativa.

«Totes aquestes polítiques s’han de fer sempre de la ma de les entitats locals i comptant amb la visió dels centres educatius que viuen el dia a dia de la formació», ha apuntat el secretari autonòmic i director de Labora. Nomdedéu ha agraït la col·laboració del titular municipal d’Educació i del centre «per a avançar en una línia que és fonamental per a la integració d’aquest col·lectiu».

“En els últims cursos hem fet passos de gegant pel que fa a la inserció al mercat laboral de l’estudiantant de cicles, un èxit que és producte de la bona sintonia i voluntat de col·laboració que existeix entre les àrees d’Educació i d’Ocupació”, ha assegurat Mezquita. Per al regidor de Compromís per Castelló, qualsevol millora que es plantege ha de tindre com a objectiu “multiplicar les oportunitats dels col·lectius amb diversitat funcional per tal de facilitar la integració laboral i, com a conseqüència d’això, també la social”.

Per part de la comunitat educativa, han assistit a la trobada la president de l’AMPA, Guadalupe Pavón, i la secretària del centre, Sonia Garcia. Tant les famílies com el professorat aposten per afavorir la inserció laboral real per tal que les persones amb diversitat funcional puguen tindre un vida independent.

Segons les dades facilitades per Labora, s’ha constatat que la col·laboració entre la Conselleria d’Educació i Labora cada vegada tenen més vasos comunicants en la formació professional ordinària i en l’ocupacional. La meta és ara que més instituts puguen acollir formació ocupacional. La nova normativa que prepara el Consell, posarà èmfasi en la informació i sensibilització dels sectors empresarials, ja que oferirà bonificacions i altres incentius per a contractar a persones d’aquest col·lectiu.