El grup inicia una ronda de contactes amb els partits de la corporació municipal per explicar la idoneïtat de la ubicació de Taxida

Compromís per Castelló ha presentat aquest matí una al·legació per tal que «la parcel·la de titularitat pública situada en el carrer Gonzalo Puerto Mezquita, a la partida Taxida, torne a destinar-se, amb referència explícita, a la dotació educativa per al nou Conservatori de Música i Dansa». D’aquesta manera, el grup municipal vol garantir el terreny per la construcció del futur centre que donarà solució als i les vora 1.800 alumnes que actualment pateixen problemes d’espai i d’instal·lacions dignes als conservatoris i escoles d’art de la ciutat.

També durant aquest matí, el portaveu del grup ha sol·licitat reunions amb els partits amb representació municipal, començant pels socis de govern de l’Acord de Fadrell (PSOE i Podem). Les trobades han començat a agendar-se per a la pròxima setmana i en aquesta ronda de contactes Compromís per Castelló exposarà el que recull l’al·legació: la idoneïtat del terreny municipal disponible a la partida de Taxida per tal d’acollir el futur conservatori de música i dansa de Castelló. A més a més, Compromís també demanarà el suport del grups per a la seua proposta d’incorporar el projecte al Pla Edificant de la Conselleria d’Educació, una via que permetrà s’accelera la construcció del centre, sense necessitat de cedir el solar i amb la participació activa del consistori.

El recurs que ha traslladat Compromís per Castelló evidencia que els informes tècnics de l’àrea d’urbanisme consideren «perfectament subsanables» que les suposades deficiència del terreny pel que fa acústica i rasant. Cal assenyalar també que aquest terreny compta amb l’espai suficient per a la construcció del nou conservatori, un espai mancant en altres ubicacions alternatives. A més a més, el solar situat davant la ciutat de la justícia «reuneix totes les característiques necessàries pel que fa a transport públics i espai per a estacionament, proximitat amb els instituts SOS Baynat i Penyagolosa i l’Auditori i disponibilitat d’habitatges de lloguer, a més de comptar amb els metres necessaris per a construir un centre digne i amb les dimensions que el nou conservatori necessita».

Compromís per Castelló també destaca que la reserva com a terreny educatiu per al conservatori ha estat canviada al Pla General «sense que existirà cap al·legació que ho sol·licitara, per una nova de caràcter dotacional múltiple, que no referencia en cap cas al projecte del nou Conservatori, tan important per a Castelló, ni per al seu ús per l’ensenyament»

Compromís per Castelló concentra en aquesta al·legació les peticions dels equips directius, la comunitat educativa i els col·lectius veïnals del districte Est. Cal recordar que els Conservatoris Mestre Tàrrega, l’Escola d’Art i Superior de Disseny i altres col·lectius ja van demanar que es reservara de reservar en el Pla General terreny per a desenvolupar els conservatoris de música i dansa. Aquestes peticion van ser estimades per l’Ajuntament de Castelló. L’administració municipal va aprovar una primera versió del Pla General amb un terreny reservat per al conservatori, una reserva avalada per informe tècnic signat per la Cap de Secció de Gestió Urbanística i Territorial i un Tècnic d’Administració General, datat a l’abril de 2019.

En aquell moment, la parcel·la apareixia en els mapes d’exposició, amb descripció dotacional de caràcter educativa, amb referència explícita al Conservatori de Música i/o Dansa QE-DOC/162, una denominació que va estar eliminada el passat mes de desembre sense comunicació prèvia. El projecte del conservatori és per a Compromís «importantíssim per a la capital de Castelló de la Plana i la seua província, que porta molts anys de reivindicació per unes instal·lacions dignes, donada la difícil situació en què es troba l’actual centre ubicat al carrer Mestre Ripollès, davant de la Plaça Fadrell».