La comissió de seguiment de l’Acord s’ha reunit aquesta vesprada per a fer balanç de la primera meitat de la legislatura

Les tres forces polítiques que integren l’Acord de Fadrell (PSPV-PSOE, Compromís i Podem-EUPV) s’han reunit aquesta vesprada en la comissió de seguiment de l’Acord. La trobada ha servit per a fer balanç del primer cicle de la legislatura i establir els objectius a aconseguir en els dos anys restants.

Els tres socis de govern han posat sobre la taula la importància de definir el futur de Castelló i el model del ciutat amb dos instruments clau: les inversions prioritàries i estratègiques i el Pla General. Ambdós contribuiran a la reactivació econòmica de la ciutat amb projectes que permetran millorar el benestar social, l’ocupació, la mobilitat, i els serveis públics com l’educació i la sanitat. A més, suposaran un pas fonamental per  a la creació d’una ciutat que aposta per la sostenibilitat i el respecte a l’entorn.

Els partits que integren l’Acord de Fadrell també han coincidit a assenyalar la necessitat de comptar amb un pressupost per a poder portar endavant totes aquestes polítiques, motiu pel qual s’han compromés a tancar els comptes municipals el més aviat possible.

Així mateix, els grups han apuntat a la millora del finançament de les entitats locals com a element clau en aquests processos. Els tres socis han reclamat més fons per a les entitats locals per part de les institucions autonòmiques, estatals i europees i han recordat que gran part del pes de la crisi sociosanitària l’han assumit els municipis.

La portaveu adjunta del grup de Compromís per Castelló, Verònica Ruiz, ha traslladat que “per a la ciutat és fonamental l’aprovació del Pla General per a contribuir a la recuperació de l’economia, ja que moltes indústries i empreses de la construcció estan esperant-lo” i ha afegit que “eixe tràmit garantirà que Castelló dispose del sòl necessari per a infraestructures sanitàries i educatives, com el conservatori o nous instituts”.

Pel que fa a les inversions estratègiques i als fons europeus, la portaveu adjunta de Compromís ha destacat els objectius de sostenibilitat, de reducció de les emissions i de foment de la mobilitat sostenible “en què treballa i treballarà l’Acord de Fadrell”. Ruiz també ha assegurat que “cal que els grups fem autocrítica pel que fa a l’aprovació de pressupost, cal aprendre de les errades i no tornar a repetir-les”.