Del 7 al 15 de maig al Passadís de les Arts es podrà gaudir de la iniciativa ‘A través del sostre de vidre’ amb un seguit d’accions artístiques

La Regidoria de Feminisme a l’Ajuntament de Castelló, dirigida per Verònica Ruiz, llança aquest cap de setmana una intervenció artística per visibilitzar les desigualtats sociolaborals que pateixen les dones. La iniciativa, sota el títol ‘A través del sostre de vidre’, naix com una jornada de reflexió comunitària i participativa amb accions artístiques que transformen des del feminisme i es desenvoluparà al Passadís de les Arts del Parc Ribalta del 7 al 15 de maig.

Durant tota la setmana, la ciutadania podrà gaudir d’obres artístiques creades per diferents institucions i associacions de la societat de Castelló on “artistes de la ciutat, col·lectius de dones, alumnat i societat civil fusionaran cultura i feminisme per sensibilitzar sobre eixa socialització diferenciada per gènere que repercuteix directament, i dia a dia, sobre les dones en la seua trajectòria professional”, segons ha assenyalat la regidora Ruiz.

La responsable de la política cultural i feminista al municipi també ha destacat que “el sostre de vidre implica una barrera invisible derivada dels estereotips, que hem de combatre des de tots els sectors, administracions i societat en general per deixar de ser les més precàries, ocupar els llocs de treballs més baixos de la jerarquia i apartar, ja d’una vegada, la bretxa salarial”.

La proposta combinarà art, música, cultura i dansa. Tot en directe i amb un format participatiu que comptarà, entre d’altres, amb IES de la ciutat, companyies artistes, directores i professionals del món de l’art, fotògrafes, l’EASD, i els conservatoris de música i dansa. A més, tota la proposta es complementarà amb la Fira del Llibre de Castelló amb qui compartiran espai per omplir de cultura el principal pulmó verd de la ciutat.

Programació

‘A través del sostre de vidre’ tindrà la seua jornada central aquest dissabte, 7 de maig, amb tallers, dansa i performance per a tots els públics. De 11:00 a 14:00 hores i de 15:30 a 19:30 hores, les xiquetes i xiquets podran participar en el taller ‘De major vull ser… Desmuntant estereotips’ de Tintoreras Art, que es quedarà després com a part de l’exposició. A les 11:30 hores, serà el torn ‘Nannerl’, l’obra musical de Lluna Agut, estudiant de composició del Conservatori Superior de Castelló, basada en el llibre ‘Una habitación propia’ de Virginia Woolf i la intervenció urbana dirigida per l’artista visual Anna Estellés sorprendrà els vianants del Passadís de les Arts amb un ‘flashmob’ itinerant a les 13:00 hores. Per a concloure la jornada, a les 17:30 i les 18:30 hores, els estudiants del Conservatori Professional de Dansa de Castelló faran una reinterpretació d’una peça de la ballarina Pina Bausch.

A més, durant la jornada, s’obriran les exposicions i s’anirà treballant en les diferents peces artístiques que composen el macroprojecte col·laboratiu, per deixar-los exposats fins el diumenge 15. Es podrà gaudir de la fotografia participativa realitzada amb l’Associació Ateneu de Castelló titolada ‘Atenesos i espartans’ i la mostra ‘No soy yo’, d’Ainhoa Anaut, coordinadora de la iniciativa; juntament amb les instal·lacions ‘Kútanea’ de Patricia Bonet; ‘Yo’, de Trashformaciones; i ‘Tejiendo’ de Sandra Brunori i les exposicions dels treballs ‘Buceando entre Letterings’, dels alumnes de 3er de la ESO de l’IES Miquel Peris i Segarra; ‘Sueños de Colores’, dels estudiants de 2n de la ESO de l’IES Ribalta; i ‘Trenca el teu sostre de vidre’, dels estudiants de 4t de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Castelló.