Garcia: “És una elecció senzilla, o la democràcia o l’odi, i ahir el Partit Popular va estar del costat dels ultres”

Compromís per Castelló celebra l’inici de la retirada del monument feixista i franquista situat al Parc Ribalta, amb el trasllat de la creu llatina, i la recuperació del parc original que serà un espai verd per gaudir totes i tots els veïns.

“Complim la Llei de Memòria Democràtica; per fi, després de tants anys de lluita i traves jurídiques, podem retirar el monument feixista que degrada a la societat”, va assenyalar la regidora de Memòria Democràtica, Verònica Ruiz. Ruiz va afegir que era “un dia històric per a la ciutat de Castelló i per a la democràcia, a pesar que hi haja quatre persones cantant consignes que atempten contra la democràcia”,

De fet, malauradament, el dia d’ahir es va veure entelat per insults i amenaces, per part d’exaltats, tan greus com “al paredón”, “os pasaremos por encima como en el 36” o “poco se fusila”. Mentrestant, la dreta i l’extrema dreta institucional es manifestava en connivència amb els ultres nazis i les seues agressions verbals.

El portaveu de Compromís ha manifestat que “si ve són conductes violentes que podíem esperar de formacions com Vox, encara pensàvem que el Partit Popular; Begoña Carrasco i els seus companys, estaven més a prop de la democràcia i més allunyats del franquisme i de l’odi”.

De la mateixa manera, ha lamentat que els dirigents municipals no hagen denunciat i no hagen manifestat la seua repulsa a les amenaces i les agressions verbals rebudes per altres companys de la corporació. Finalment, Garcia afegeix que “és una elecció senzilla, o la democràcia o l’odi, i és una evidència que la dreta està del costat dels ultres”.

Si més no, Joan Baldoví, diputat al Congrés per Compromís, va denunciar durant el dia d’ahir a Twitter la vinculació d’un dels exaltats amb el Partit Popular. “Guardaespatles durant anys de la persona més corrupta de les comarques de Castelló” en referència a Carlos Fabra. “Crec que el PP ha de disculpar-se més enllà de per haver-se oposat a retirar símbols feixistes”, concloïa Baldoví.