Vera Bou: “En aquests centres les dones tenen un entorn tranquil, adequat, adaptable a les seues necessitats i desitjos per a dur a terme el seu part, espais on els i les llevadores són les principals proveïdores de capellans”

Compromís per Castelló proposa a la resta de grups polítics de l’Ajuntament de Castelló que el Ple exigisca al Consell la construcció de la Casa de Parts a l’Hospital de La Plana. La portaveu adjunta de la formació valencianista ha explicat que les cases de naixements són centres que ofereixen una atenció a l’embaràs i al part de les dones en espais alternatius als hospitals, “però amb totes les garanties sanitàries que requereixen”. D’acord amb la edila, “en aquests centres les dones tenen un entorn tranquil, adequat, adaptable a les seues necessitats i desitjos per a dur a terme el seu part, espais on els i les llevadores són les principals proveïdores de cures”.

Per a la portaveu adjunta del Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, “aquestes instal·lacions s’estan començant a implantar en tot Europa i fins i tot en alguns territoris veïns com l’Hospital de Martorell i Ca Ruti a Catalunya”. En aquest sentit, la regidora valencianista ha afirmat que la posada en marxa d’aquestes instal·lacions “és una oportunitat per a millorar l’atenció a l’embaràs, el part i el postpart immediat i a més, donaria compliment a les iniciatives normatives i legislatives vigents en el nostre territori”.

Cal destacar que l’Hospital de la Plana disposa de l’experiència acreditada i demostrable en processos d’embaràs i que va fer que el mes d’octubre de 2021 s’establira un acord en les Corts Valencianes per a implementar en aquest centre hospitalari una casa de parts.

Bou ha recordat que Compromís i altres grups polítics van denunciar al costat de l’Associació de Llevadores de la Comunitat Valenciana l’absència en els pressupostos per al 2024 d’una línia que assigne garantisca el Centre de Naixements, la qual si que existia pressupost en 2023. A més, ha assenyalat la portaveu adjunta, “l’actual Conseller de Sanitat, en seu parlamentaria, va anunciar que aquest projecte no era una prioritat de l’actual govern de la Generalitat”.

És per això des de Compromís proposem que, d’una part l’Ajuntament manifeste el seu suport a l’associació de llevadores de la Comunitat Valenciana i a les seues reivindicacions perquè s’implemente la creació d’una casa de parts a l’Hospital de La Plana, així com instar el Govern de la Generalitat que reconsidere la proposta i que busque la fórmula econòmica per a poder portar avant aquest projecte durant el 2024.