L’equip de govern va anunciar en la reunió del Consell Municipal de Benestar Social que enguany augmentarà en un 30% l’import de la convocatòria per a la concessió de subvencions destinades al foment d’activitats i projectes que realitzen les associacions i entitats prestadores de servicis socials.  A la reunió participaren més de 40 representants dentitats socials.

La principal novetat és l’important esforç que ha fet l’equip de govern per a incrementar el pressupost de la convocatòria, que passa de 127.000 euros en 2015 a 180.000 euros per a 2016, la qual cosa suposa un augment de més de 53.000 respect de l’any anterior.

S’ha sol·licitat a les associacions i entitats que aporten suggeriments o millores per la convocatòria.  Però, bàsicament, el contingut de la convocatòria és semblant a la de l’any passat, ja que els projectes que opten a subvenció s’agruparan per àmbits d’actuació i cada un d’estos àmbits tindrà una quantitat màxima subvencionable, encara que també incorpora importants novetats.  Així, a proposta de les associacions, s’ha ampliat a 30 dies hàbils el termini de sol·licitud, anteriorment era de 20 dies; s’incorpora la declaració de referència a la Llei de Protecció Jurídica del Menor en els seus aspectes relacionats amb el Registre Central de Delinqüents Sexuals, per a aquelles associacions i entitats que presenten el seu projecte en l’àmbit de la infància i també s’incorpora un annex relatiu al pressupost executat-pressupost presentat. En aquest sentit, el regidor

En aquest sentit, l’alcaldessa recordava que “el nostre compromís han sigut, des del primer moment, les persones i, especialment, les més necessitades i les que pitjor ho estan passant. Per tot això, hem reorientat el pressupost municipal del pròxim exercici a la política social per a donar cobertura a la gent més vulnerable”.  El regidor de Benestar Social va abordar la proposta de creació d’una Comissió de Treball per a l’estudi de la problemàtica i atenció psicosocial de persones i familiars de persones amb malalties cròniques, ja que estes problemàtiques no són abordades en cap altre grup de treball, i han sigut diverses les entitats que han proposat la seua creació com a mesura per a poder avançar en la millora i benestar de les persones afectades i dels seus familiars.

Finalment, José Luis López va informar de l’estat en què es troba de la modificació del Reglament d’Organització del Consell Municipal de Benestar Social, que va ser aprovat en l’últim ple i que ara mateix està en exposició pública.