Enric Nomdedéu Biosca, com a portaveu del Grup Municipal BLOC-Compromís, i d’acord amb l’article 84 del Reglament Orgànic del Ple i de les seues Comissions de l’Ajuntament de Castelló, proposa l’adopció de la següent:

DECLARACIÓ

Les obres del TRAM pel centre històric de Castelló, estan traient a la llum restes de les muralles medievals de la ciutat i altres elements defensius com ara baluards. En aquest sentit, cap recordar que existeix una sèrie de disposicions legislatives que consideren els elements defensius (castells, muralles, etc.), com a béns objecte de protecció; atenent, doncs, a aquestes disposicions, així com també a la Llei de Patrimoni Cultural Valencià, la muralla i els baluards trobats en les obres del TRAM hauran de tindre consideració de Bé d’Interés Cultural.
Però a banda de la protecció i la catalogació d’aquests béns, entenem que els elements que s’han trobat tenen una especial importància dins el patrimoni de la nostra ciutat. Així, aquestes restes corresponen a la segona muralla de Castelló, i podrien representar la troballa més important d’ençà el descobriment de la Torre dels Alçaments. Entenem, doncs, que la protecció ha d’anar acompanyada d’una posada en valor i una visualització dels elements patrimonials, tot aprofitant el fet que s’han trobat en sòl públic i que es troben a molt poca profunditat.

En atenció a aquestes consideracions, i a proposta del Grup Municipal del BLOC-Compromís, el Ple de l’Ajuntament de Castelló acorda:

1) Instar a la Conselleria de Transports a que incorpore els elements patrimonials defensius de l’entorn del carrer Governador dins les obres del TRAM, tot trobant una solució urbanística per a que siguen visualment accessibles des de la superfície.

Enric Nomdedéu Biosca
Portaveu del BLOC-Compromís a l’Ajuntament de Castelló

Castelló de la Plana, 6 de febrer de 2013.

aprovada