Enric Nomdedéu Biosca, com a portaveu del Grup Municipal BLOC-Compromís, i d’acord amb l’article 83 del Reglament Orgànic del Ple i de les seues Comissions de l’Ajuntament de Castelló, proposa l’adopció de la següent:

MOCIÓ

Des de la Diputació de Castelló se celebra anualment una correguda de bous part dels beneficis de la qual es destinen a beneficència. Molts Ajuntaments de les comarques de Castelló contribueixen a aquesta correguda a través de la compra d’entrades amb diners públics, de manera que es garanteix l’èxit econòmic de l’esdeveniment.
Des del BLOC-Compromís entenem que, especialment en una situació econòmica com l’actual, els diners públics no s’han de fer servir per tal de garantir l’èxit d’un espectacle taurí per, després, que només una part d’eixos diners acaben revertint en accions socials. Al contrari, entenem que els recursos públics s’han de gestionar amb criteris d’eficàcia i responsabilitat i que, per tant, els diners públics han de ser directament gestionats pels serveis socials municipals.

En atenció a aquestes consideracions, i a proposta del Grup Municipal del BLOC-Compromís, el Ple de l’Ajuntament de Castelló acorda instar a l’òrgan competent a:

1) No adquirir entrades per a la correguda de beneficència organitzada per la Diputació de Castelló.
2) Destinar l’import que hi haguera previst per a aquestes entrades a programes de serveis socials que estiguen actualment en marxa.

Enric Nomdedéu Biosca
Portaveu del BLOC-Compromís a l’Ajuntament de Castelló

Castelló de la Plana, 6 de febrer de 2013.

rebutjada