La regidora de Compromís per Castelló, Ali Brancal, ha recordat que fa quatre mesos es va aprovar una moció conjunta de Compromís i EU sobre aquesta qüestió, i que aquesta setmana ja havia preguntat a l’equip de govern si havien enllestit els tràmits per adherir-se al Fons.

Ali Brancal, regidora de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, ha explicat avui que “ens alegra que, després de l’aprovació a novembre de 2012 per part del plenari municipal, de la nostra moció conjunta amb EU sobre vivendes socials, ara l’Ajuntament subscriga l’adhesió al Fons Social de Vivendes”.
La representant municipal ha comentat que “aquesta mateixa setmana havíem demanat informació sobre si l’Ajuntament ja s’havia adherit a aquest conveni, conveni subscrit per la FEMP amb els Ministeris d’Economia i Competitivitat, de Sanitat i Assumptes Socials i de Foment, així com amb el Banc d’Espanya i la Plataforma del Tercer Sector, que contempla la creació del fons social de vivendes destinades al lloguer”.
La regidora de Compromís ha recordat que “el fons es constituirà amb unes 6000 vivendes propietat de les entitats financeres per a les que es fixaran mensualitats d’escassa quantia i a les que podran accedir persones que hagen sigut desallotjades de la seua primera vivenda des de l’1 de gener del 2008 i que, a més, es troben en situació especial vulnerabilitat social. Des del nostre Grup vetllarem per tal que les gestions es realitzen de manera que isca beneficiada la major quantitat de població de Castelló possible”.
Finalment, Ali Brancal ha conclòs afirmant que “una vegada més, treballar en positiu obté el seus fruits, i Castelló podrà oferir cobertura a persones que hagen perdut la seua vivenda”.