La Secretaria Local del BLOC JOVE a Castelló ha explicat que Compromís plantejarà en una moció que s’esborren les pintades i la cartelleria que fa apologia de l’odi i el feixisme i que, a més a més, es dedique un carrer a Guillem Agulló, assassinat ara fa vint anys a les comarques de Castelló per raons polítiques.

La Secretaria Local del BLOC JOVE, Aida Artola, ha explicat avui que “hem plantejat una moció que presentarà el Grup Municipal de Compromís per Castelló, per tal que l’Ajuntament esborre, d’ofici, les pintades, cartells o adhesius que exalten el feixisme o inciten a l’odi de qualsevol tipus i, també, que manifeste la voluntat de dedicar un carrer a la memòria de Guillem Agulló, víctima de la violència feixista”.
Aida Artola ha comentat que “la legislació vigent condemna l’apologia i exaltació del nazisme, el feixisme, el racisme, l’homofòbia, etc, i fins i tot possibilita dur a aquells que promouen l’odi davant els tribunals. En aquest sentit, pensem que l’Ajuntament també ha de prendre cartes a l’assumpte per tal d’evitar aquesta apologia de l’odi, així com oferir motius de reflexió envers les seues conseqüències”.
En aquest sentit, la representant del BLOC JOVE ha explicat que “una mesura bàsica seria evitar que membres de la nostra societat se senten insultats i amenaçats cada volta que passen davant d’una pintada, adhesiu o cartell feixista. Lamentablement, a la nostra ciutat com a molts altres municipis arreu de País Valencià i de l’Estat Espanyol, es poden trobar un ampli ventall de pintades que atempten directament contra algun sector de la societat, bé siga per raons polítiques, ideològiques, racials, religioses, ètniques o d’orientació sexual. Cal, doncs, esborrar aquest feixisme de les parets de la nostra ciutat”.
Finalment, Aida Artola ha afegit que “pel que fa a la reflexió sobre les conseqüències de la incitació a l’odi i al feixisme, pensem que seria positiu per a la societat de Castelló que un carrer recordara el nom de Guillem Agulló, un jove valencià que va ser assassinat simplement per la seua manera de pesar i que eixe record servira de reflexió envers la intolerància de qualsevol tipus”.