El representant de Compromís a la plataforma Castelló per la Llengua ha lamentat que el PP no puga ni tan sols recolzar una declaració institucional en la que es demanava l’acompliment de la legislació en matèria de promoció de l’ús del valencià.

El representant de Compromís per Castelló en Castelló per la Llengua, Ignasi Garcia, ha lamentat avui que “en la junta de portaveus de dilluns el PP vetara la declaració institucional que, impulsada per la plataforma Castelló per la Llengua, es demanava al Govern de la Generalitat Valenciana que fóra més escrupolós en l’acompliment de la Llei d’Ús i Ensenyament i, en general, que es promoguera l’ús del valencià en la vida pública, especialment en l’educació i els mitjans de comunicació públics”.
Ignasi Garcia ha explicat que “el PP està assolint uns nivells de bel·ligerància contra la llengua pròpia del poble valencià que els duu, fins i tot, a vetar declaracions que proposen situar-se al costat de la legalitat. Certament, aquest veto no ens pot sorprendre, després de les continuades polítiques de discriminació del valencià impulsades des de la Generalitat Valenciana, amb el tancament de línies en valencià i de RTVV com a darreres mostres”.
El representant de Compromís per Castelló ha afegit que “com a conseqüència del veto del PP, l’Ajuntament de Castelló no es posicionarà a favor de la promoció de l’ús del valencià, en una mostra més que la nostra llengua pròpia resulta més una molèstia que altra cosa per al PP”.