La membre de la Comissió Executiva Local de Compromís, Aida Artola, ha lamentat la manca d’interés de la regidoria de joventut en el foment de l’ocupació entre la gent més jove.

Aida Artola, membre de la Comissió Executiva Local de Compromís per Castelló, ha explicat avui que “a través del nostre Grup Municipal hem demanat un informe respecte a les accions que la regidoria de joventut de l’Ajuntament de Castelló haja pogut fer per l’ocupació juvenil. Davant d’aquesta demanda, la resposta verbal inicial per part de la regidora va ser que cap, que no té competències”.
La representant de Compromís ha comentat que “lamentem profundament que sols es programen activitats lúdiques i que no es faça res per un tema tan important. Recentment, la Federació Espanyola de Municipis i províncies ha signat un conveni amb l’Institut de la Joventut per tal de finançar programes municipals de foment de l’ocupació juvenil per un total de 180.000 euros”.
Aida Artola ha apuntat que “no creiem que altres ajuntaments estiguen incomplint la llei en assumir accions de foment de l’ocupació juvenil. A la regidora li resulta més còmode no assumir cap competència. No s’entén que preferisca declarar-se incompetent en el tema de l’ocupació juvenil. I ens preocupa molt que la regidoria de joventut no siga informada ni forme part de les decisions sobre els programes municipals de formació ni tinga coneixement de les persones joves ateses en l’Agència de Desenvolupament Local. L’equip de govern local sembla un grup que treballa descoordinat i cada àrea és coto privat d’un regidor”.