La regidora de Cultura crearà un circuit musical en col·laboració amb promotors i sales per a dignificar el treball dels artistes castellonencs.

La regidora de Compromís, Verónica Ruiz, es va reunir ahir a la vesprada amb el col·lectiu de músics de la ciutat de Castelló. Una assemblea que va comptar amb més d’un centenar de persones i que, durant les tres hores de durada de la mateixa, es van escoltar les necessitats i reivindicacions del col·lectiu així com moltíssimes propostes per a impulsar la música de la ciutat.

Ruiz, conscient de les dificultats pròpies del seu gremi, va convocar la reunió amb els músics de Castelló per a escoltar-los, traslladar-los el treball que s’està fent des de la Regidoria i per a “aportar-los totes les facilitats que aquest col·lectiu es mereix i treballar conjuntament per a dur a terme les propostes programàtiques”, va apuntar l’edila.

Així, les reivindicacions i necessitats dels allí presents es van centrar en dues qüestions principals: la falta d’espais on tocar i el poc públic que tenen a dia d’avui. De manera més concreta, els músics van traslladar a la regidora Verónica Ruiz el seu desig de ser inclosos, per exemple, en la programació de les Festes de la Magdalena. També li van demanar que, en les cunyes radiofòniques realitzades per l’Ajuntament de Castelló la música que s’incloga estiga composta i interpretada per músics castellonencs.

Referent a les Festes de la Magdalena, Verónica Ruiz es va comprometre a consensuar amb la Regidoria de Festes la possibilitat que els grups i músics castellonencs “siguen els ‘teloneros’ dels concerts multitudinaris que s’organitzen per a la setmana gran de Castelló, de manera que la nostra música siga coneguda i arribe a molta més gent. A més, també intentarem que siguen inclosos en la programació oficial i puguen tocar en diferents espais de la ciutat”.

D’altra banda, la regidora també els va informar de la intenció de la Regidoria de Cultura de reunir-se amb promotors i propietaris de sales de música per a establir llaços i crear un circuit “impulsat per l’Ajuntament i amb tot el suport possible per part de la Regidoria. El Consistori no pretén ser competència de promotors ni de sales, sinó tot el contrari, ens anem a asseure amb ells per a trobar aqueixa sinergia perfecta on poder col·laborar per a dignificar el treball dels nostres músics a Castelló”.

“L’Ajuntament ha de ser la plataforma impulsora que faça que els nostres músics siguen coneguts i considerats, no solament a nivell local sinó també fora de la nostra ciutat i província. Per açò, ja he traslladat al col·lectiu musical castellonenc la intenció de la Regidoria de Cultura de crear una xarxa de col·laboració amb altres ajuntaments i administracions per a exportar la marca Castelló a través dels nostres músics”, va anunciar la regidora.

Ruiz també es va oferir a intervenir i posar en contacte als músics amb professionals que puguen assessorar-los en matèria legal i laboral, que puguen informar-los sobre les possibilitats que hi ha per a establir-se com a professionals, com facturar els seus serveis o com portar la comptabilitat i gestió dels seus impostos.