MARTA SORLÍ

“Gràcies” és, ben segur, la paraula que més he dit estos dies i, tot i el risc de parèixer repetitiva i pesada, estes línies no poden ser altra altra cosa que un agraïment col·lectiu.

Gràciesa totes les persones que heu modificat la vostra agenda per traure temps que dedicar a esta campanya. A les que heu encartellat els carrers del vostre poble, heu repartit pamflets o heu explicat en la barra d’un bar que una altra manera de fer política és possible. Gràcies a les  famílies i amistats que heu vist com la campanya electoral es tornava el centre de tot i ens donàveu ànims i forces per seguir endavant.

Vull agrair la vostra ajuda a tot l’equip que forma este gran projecte, a les candidates i candidats, a les persones apoderades, als equips de campanya i a tota eixa gent que ha treballat sense que es veja però que el seu esforç i constància han fet que trenquem un bipartidisme enganxata les comarques del nord des del 1979.

Lanostra campanya, com la nostra política, és de contacte directe, de tu a tu, i això fa que moltes vegades casa nostra es trasllade a una furgoneta. Per això este èxit col·lectiu s’ha d’atribuir també a les persones que m’heu acompanyat en els 4.000 quilòmetres per les comarquesde Castelló i a totes les que heu vingut a rebre’m, m’heu descobert els
racons més bonics dels vostres pobles i m’heu obert les portes de les vostres cases i col·lectius.

Segurament encara no som conscients de tot el que hem aconseguit este cap de setmana a les urnes però darrere dels números hi ha la veu dels valencians i les valencianes. Darrere d’eixes 671.071 paperetes que han tintat de taronja i morat les urnes del País Valencià hi ha la il·lusió i les ganes de canvi d’un país que es manté despert. Darrere de
cadascun dels 74.457 vots de les comarques de Castelló hi ha una persona amb valentia
i amb ganes de tindre veu pròpia i no un vot més a Madrid.

Ara s’obri una nova etapa en la política estatal, on el País Valencià i  cadascun dels nostres pobles tindran un paper protagonista. En tots els debats que hem fet, que han sigut molts, tots els partits polítics de Castelló reclamaven les mateixes coses per a les nostres comarques: un finançament just, unes infraestructures dignes i ser una terra lliure d’agressions mediambientals. Ara hem de fer que totes eixes consignes no siguen promeses electorals, sinó fets al Congrés dels Diputats. Este és el nostre màxim objectiu: passar de les paraules a la realitat.

Vull donar les gràcies, una vegada més, a tota la gent que ens heu donat l’orgull de ser la veu de les comarques de Castelló a Madrid. És molta la responsabilitat i s’espera molt de nosaltres però, tal com vam fer el24 de maig, sabrem estar a l’alçada. Amb la primavera vam posar les institucions al servei de les persones; amb el nadal, posarem el Congrés
al servei dels valencians i les valencianes.