Els grups municipals de Compromís i PSPV presentaran en el ple que se celebrarà dijous que ve 28 d’abril una moció mitjançant la qual el Consistori declararà a la ciutat municipi respectuós amb la diversitat sexual i amb la realitat de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals i contrari a la discriminació de les persones per raó de la seua orientació i/o identitat de gènere i/o expressió del mateix.

Aquesta moció està emmarcada dins de la celebració del 17 de maig, dia en el qual en 1990 l’homosexualitat va ser eliminada de les llistes de malalties mentals per part de l’Organització Mundial de la Salut. Aquest fet va implicar un pas cabdal en la lluita del moviment d’alliberament gai-lèsbic i va ser molt important per a combatre l’homofòbia que es fonamentava en un discurs mèdic i deslegitimar, així, els arguments considerats fins aleshores científics.

No obstant açò, la LGTBIfòbia persisteix en la nostra societat, mostrant-se amb moltes i diverses cares. La discriminació exercida contra lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals és un tipus de violència i, com a tal, ha de ser denunciada i condemnada enèrgicament tant per la societat com pels poders públics.

Per açò, PSPV i Compromís plantegen amb aquesta moció el fet d’incloure la diversitat afectiu-sexual i familiar com a tema en els programes de formació del personal municipal, i reconèixer el patiment i la lluita social d’aquelles persones que van ser afectades per la llei de perillositat i rehabilitació social i el d’aquelles que avui dia encara pateixen discriminació.

A més, el Consistori es comprometrà, a través d’aquesta moció, a fer onejar la bandera que identifica al col·lectiu LGTBI en la façana de les noves dependències de l’Ajuntament durant la setmana del 17 de maig amb l’objectiu d’oferir suport simbòlic, per part del Consistori, als canvis socials reclamats en l’actualitat per les persones i col·lectius LGTBI.