La ciutat celebra del 27 de maig al 3 de juny la Setmana de la Gent Gran amb la intenció de visibilitzar a un col·lectiu essencial per a qualsevol societat i que ha de seguir guanyant protagonisme.  S’ha renovat fins a un 75% la programació amb la intenció de donar major pes a les activitats intergeneracionals, en les quals està previst que participen uns 100 menors, i a les de formació per a aconseguir un envelliment actiu i saludable.

La Setmana ha previst 24 actes, dels quals 18 són novetats.  S’han programat activitats formatives, lúdiques, culturals, esportives i artístiques.  En les activitats intergeneracionals s’implicarà a l’alumnat de 5é i 6é de Primària del col·legi Bernat Artola, que visitarà l’hort urbà per a majors de Perot de Granyana, participarà en un taller intergeneracional d’història de l’art amb els alumnes i alumnes de les Aules de la Tercera Edat i també se sumaran a una trobada intergeneracional amb activitats com a memorització, pintura sobre tela, tècniques de relaxació, ioga, pilates, tonificació i estiraments i visita a l’exposició de treballs manuals artesans.

Una altra de les novetats són els tallers cognitius per a fomentar l’envelliment actiu.  S’han incorporat cinc sessions d’estimulació cognitiva per a majors que se celebraran en cinc emplaçaments diferents de la ciutat per a facilitar la participació de les nostres persones majors.

Imatge: xarxanet.org (gent_gran_by_joe_lomas)