Aquest diumenge, 5 de juny, s’organitza una Fira del Medi Ambient en la Plaça Santa Clara per celebrar el Dia Mundial.  I entre les activitats previstes, destaca la Fundació per a l’Eficiència Energètica, f2e, que informarà i assessorarà a la ciutadania interessada en l’eficiència energètica, ensenyant com estalviar en les factures energètiques de les seues llars i informant de les alternatives i tecnologies d’existents per a açò.  Serà des de les 10 fins a les 20 hores.

La Fundació f2e també difondrà vídeos amb consells d’estalvi energètic, sobre climatització, conducció eficient, il·luminació, factura elèctrica, etc. En el stand, a més, es podran comparar consums, potències, fluxos lluminosos, etiquetes energètiques, etc., dels diferents tipus de lluminàries que existeixen en el mercat, perquè el ciutadà sàpia què producte triar per a cada cas.

La celebració del Dia Mundial del Medi Ambient és un esdeveniment en el qual col·labora l’Ajuntament, i pretén convertir-se en un espai actiu de participació en temes socials, culturals, formatius i d’assessorament referents al comerç responsable, sostenible, reutilitzable, reciclable i mediambiental.  Així, es fomentarà el coneixement del públic, d’una forma àmplia i variada, sobre l’oferta disponible entorn de les noves tecnologies i tendències respectuoses amb el medi ambient.  S’intentarà potenciar les plataformes per a totes les entitats que treballen en l’àmbit, oferint productes i serveis destinats a cobrir les seues necessitats i millorar la qualitat de vida de la població.

La Fundació per a l’Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l’Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l’actuació en el camp de l’eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d’iniciatives empresarials i promoció de projectes d’innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l’àmbit privat, públic i acadèmic.