El consistori va signar recentment un conveni de col·laboració amb el Institut d’Economia i Empresa Ignasi Vilallonga per a l’elaboració i publicació del Llibre Blanc de l’articulació territorial i econòmica de l’euroregió de l’Arc Mediterrani (Euram).  Amb aquest conveni, explica Enric Nomdedéu, l’Ajuntament “assumeix el reconeixement i la incorporació del Corredor Mediterrani com a eix prioritari per a la mobilitat del continent europeu” i la participació de l’Ajuntament en la configuració del segon Llibre, document de referència per al procés de revisió de les xarxes transeuropees de transport, i la seua presentació en unes jornades específiques.

Nomdedéu ha manifestat que aquest acord “conclourà amb un gran acte, que es desenvoluparà en el mes de desembre d’enguany, per a presentar el Llibre Blanc de l’articulació territorial i econòmica de l’euroregió de l’Arc Mediterrani, on l’Ajuntament i resta d’entitats participants en la seua redacció mostraran el seu ferm suport a la construcció del Corredor Mediterrani”.

La signatura d’aquest conveni s’emmarca dins de les reivindicacions de l’equip de Govern, amb un “claríssim posicionament a favor del Corredor Mediterrani, sense mitges tintes, i que travesse tot el litoral mediterrani, passant per Tarragona i Castelló”.

DECLARACIÓ INSTIUCIONAL  Nomdedéu ha explicat que en la Junta de Portaveus “hem aconseguit un acord entre els partits signataris del Pacte del Grau i Ciutadans perquè aquests últims revisen la redacció de la declaració institucional que volien portar al ple del pròxim dijous perquè el document reivindique el traçat pel litoral i no apel·le a l’eix de connexió entre Sagunt i Saragossa com ho feia en un primer moment”.

Cal recordar que ja en el ple del passat mes de juliol es va aprovar, a proposta dels grups municipals de PSPV i Compromís, una declaració institucional que reivindicava el Corredor Mediterrani com “un projecte estratègic necessari per al desenvolupament sostenible que ajude a la promoció econòmica i a la generació d’ocupació”.  En la mateixa, s’instava al Govern central a adoptar les accions oportunes “per a garantir les inversions públiques estratègiques de la ciutat de Castelló” especialment les referides a la plataforma ferroviària.

La declaració institucional també sol·licitava expressament al Ministeri de Foment que replantejara el projecte del Corredor Mediterrani entre Castelló i Tarragona “perquè hi haja dues vies amb ample internacional”.  L’Ajuntament considera que el Govern d’Espanya “ha de centrar els seus esforços a completar les grans xarxes de comunicació” i recorda que el Corredor Mediterrani compta amb “el suport dels agents econòmics i socials per a exigir a la resta d’administracions que es facen els esforços necessaris per a agilitzar les obres públiques prioritàries”.