La campanya de conscienciació mediambiental Castelló+Sostenible ha superat els 1.000 participants en les seues cinc primeres sessions, celebrades entre gener i maig.  Aquesta iniciativa mensual impulsada per la Regidoria de Sostenibilitat Ambiental aborda 12 temàtiques diferents a través d’un espai didàctic, una zona de jocs i un àrea de tallers.  La pròxima sessió de Castelló+Sostenible, que se celebra aquest dissabte d’11.00 a 14.00 en l’esplanada del Casal Jove del Grau, se centrarà en l’eficiència energètica i comptarà amb la participació de Bricomart i la fundació f2e.

La regidora Sara Usó ha agraït “la implicació” d’ambdues entitats en aquesta sessió que té com a objectiu “conscienciar al públic familiar sobre el consum eficient d’energia, promoure les energies netes i conèixer mesures per a reduir el consum en la llar”.

L’empresa Bricomart s’encarregarà de mostrar i explicar a tots els xiquets i xiquetes què és l’eficiència energètica, què són les energies renovables al mateix temps que ensenyaran diferents tipus de bombetes de baix consum existents en el mercat i com funciona l’energia solar mitjançant panells solars i termosifons. El director de Bricomart a Castelló, Antonio García, ha destacat l’aposta de l’entitat “per limitar la petjada ediambiental en la construcció de noves tendes, reduir el seu consum d’aigua i energies, limitar el consum de paper i gestionar els residus”.

La segona part de la jornada correspon a una sèrie de tallers en els quals els participants crearan molinets de vent que simulen els aerogeneradors propis de l’energia eòlica, podran consultar fitxes sobre energies renovables i veure un mural sobre bones pràctiques en l’ús i consum d’energia a casa on s’explicaran els consums dels principals electrodomèstics i quins bones pràctiques podem realitzar per a disminuir el consum. Així mateix, també hi haurà un àrea de jocs, en la qual a través d’una dinàmica, els xiquets podran aprendre el funcionament del corrent altern jugant com si ells mateixos foren els propis conductors de l’electricitat que després es converteix en llum.
Finalment, Fundació f2e per a l’eficiència energètica habilitarà la seua pròpia àrea didàctica on es disposarà un panell amb bombetes de diferent eficiència energètica i una TV amb eficonsells per a ser més eficients a casa i reduir el consum energètic en les llars.

La Fundació per a l’Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, f2e, té com a patrons a BP, l’Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, conjuminant esforços de l’àmbit privat, públic i acadèmic. La missió de la fundació és promoure un ús més eficient de l’energia a través de l’assessorament, conscienciació social, divulgació i formació a ciutadans, organitzacions i empreses.