L’Ajuntament ha signat un conveni de col·laboració amb l’Associació de Veïns, Consumidors i Usuaris San Lorenzo, per a engegar una parcel·la destinada a horts urbans ecològics en el barri.  El terreny que es destinarà a hort urbà ecològic compta amb una superfície de 1.700 m2, està situat entre l’Avinguda Ribesalbes i el carrer Pavía, i s’ha dividit en 27 parcel·les individuals de cultiu, amb una superfície mitjana de 42 m2.

El Govern Municipal posa a la disposició de veïnes i veïns del Districte Oest una parcel·la perquè puguen conrear-la amb productes per al seu propi autoconsum, amb tècniques de cultiu respectuoses amb el medi ambient, sobre la base de l’agricultura ecològica.  L’associació serà l’encarregada de gestionar el repartiment d’aquestes parcel·les tenint en compte els criteris socials, de manera que es prioritze a persones en situació de desocupació, als sectors de població més desfavorits o a les persones majors.

Amb aquesta iniciativa s’aconsegueixen múltiples beneficis, tant socials com a ambientals o econòmics, com són el foment del autoconsum de les collites obtingudes en les parcel·les de cultiu i el seu consegüent benefici en l’economia familiar, el manteniment de les tradicions agrícoles locals o la millora del cinturó verd entorn a la ciutat, sent també importants els beneficis que es produeixen en la salut dels usuaris de les parcel·les com a conseqüència de l’activitat realitzada.

L’Ajuntament disposa en l’actualitat de més de 300 parcel·les individuals de cultiu repartides en 6 horts urbans municipals, i la intenció és fer-ne més.