La Regidoria de Cultura i les sis associacions organitzen un esdeveniment per a mostrar als visitants les seues activitats.

La Regidoria de Cultura, dirigida per Verònica Ruiz, juntament amb les sis Cases Regionals existents en la ciutat (Andalusia, Aragó, Astúries, Castella-la Manxa, Galícia i Múrcia) celebrarà el pròxim mes de setembre la primera Fira de Cases Regionals, coincidint amb el desè aniversari de la creació de la Federació de Cases i Centres Regionals d’Espanya en la capital de la Plana. Així, les associacions i la regidoria han programat una sèrie d’actes per a donar a conèixer als visitants el treball que desenvolupen i les activitats en les quals estan implicades al llarg de l’any.

Sobre aquest tema, la regidora Verònica Ruiz, ha manifestat que “la varietat de tradicions i cultures sempre és enriquidora, per la qual cosa volem aprofitar aqueixa mescla en dos sentits: d’una banda, perquè els castellonencs coneguen millor als seus veïns vinguts d’altres regions i, per un altra, per a trencar amb l’etiqueta d’entitats endogàmiques que a voltes se’ls penja de forma injusta”.

D’aquesta manera, els dies 22, 23 i 24 de setembre la Pèrgola acollirà aquesta iniciativa que mostrarà al públic les característiques més destacades i les peculiaritats pròpies de cada comunitat autònoma. La idea és que puga tenir continuïtat i s’incloga dins de la programació cultural i festiva anual de Castelló. Cada entitat oferirà en el seu stand un recorregut de la seua comunitat a través de la gastronomia, l’artesania, el turisme, la cultura, el folklore, etc.

La Federació coordinarà el desenvolupament de les diverses actuacions i festivals musicals, així com la logística, permisos municipals, pla d’emergència i assegurances necessàries per al desenvolupament de les activitats. La regidoria de Cultura cedirà l’ús de la Pèrgola i del seu mobiliari (cadires i taules) així com el personal encarregat de gestionar aquest espai. L’Ajuntament també proveirà a les Casa Regionals d’equip de megafonia i il·luminació per a celebrar les actuacions musicals i folklòriques.