Aquest conjunt de veïns i veïnes arreplegarà les opinions d’entitats i associacions per a millorar els processos de participació.

La Regidoria de Participació Ciutadana, dirigida per la vicealcaldessa Ali Brancal, juntament amb la Regidoria de Transparència, dirigida per Ignasi Garcia, crearà a partir del pròxim dimecres, 14 de juny, un equip de voluntaris que tindrà la missió d’impulsar un nou projecte municipal per a ambdues regidories.

Aquest col·lectiu, denominat Grup Motor de Participació Ciutadana, s’encarregarà d’ajudar, assessorar i orientar a l’equip tècnic amb el qual compta el consistori amb l’objectiu d’establir contacte amb col·lectius, associacions i entitats de la ciutat. Es pretén arreplegar la seua opinió i promoure el debat sobre els aspectes clau que ha de reunir un procés de participació pensat per i per als ciutadans i ciutadanes. Els veïns a títol individual també tindran un rol important en aquest mecanisme.

El grup també tindrà un paper actiu en la difusió i comunicació del procés. Amb les seues aportacions i amb l’experiència adquirida, aquest equip serà l’encarregat d’elaborar l’autorreglament dels pressupostos participatius del pròxim any, és a dir, planificant i dissenyant aquesta eina de participació veïnal que tan bon acolliment ha tingut enguany.

El regidor de Transparència i Modernització, Ignasi Garcia, destaca que “la constitució d’aquest grup s’emmarca en la intenció de l’equip de govern de potenciar la participació de la ciutadania en la presa de decisions públiques. És un pas més en aquesta obstinació, l’ànim de la qual és implementar actuacions que seguisquen aquesta senda que ens hem marcat”, ha assenyalat Garcia.

La creació del Grup Motor de Participació Ciutadana forma part de les accions que desenvoluparà la consultora contractada per l’Ajuntament per a impulsar una participació real. La reunió de constitució del Grup Motor se celebrarà dimecres que ve 14 de juny, a les 19 hores, en la segona planta del Menador, el nou espai cultural municipal situat en la plaça Hort dels Corders. Ali Brancal, vicealcaldessa i regidora de Participació Ciutadana, anima als veïns i veïnes de Castelló a “convertir-se en part activa de la presa de decisions del seu ajuntament. Tots i totes estan convidats a formar part del grup. Des de l’equip de govern els animem a participar de ple en els canvis en la seua ciutat”, ha dit Brancal.