El desenvolupament de l’estratègia de Participació Ciutadana ha rebut la segona màxima puntuació en la modalitat de participació.

La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha resolt la convocatòria per la qual es concedeixen per a l’any 2018 subvencions a les entitats locals de la Comunitat Valenciana per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l’accés a la informació pública, i en la qual l’Ajuntament de Castelló, en la modalitat de més de 5.000 habitants, ha quedat primer en la convocatòria de transparència i segon en la de participació. Amb aquesta resolució, que valora la qualitat dels projectes i la coherència del projecte departamental dins de les àrees, es concedeix el màxim import possible, 10.000 euros (5.000 per modalitat), a l’Ajuntament de Castelló.

Més concretament, Castelló presentà el Panell de Govern Obert junt amb l’actualització del registre municipal d’associacions i de la seu electrònica, la guia de transparència del registre d’associacions, els canals de comunicació i transparència departamentals, i la unitat de reclamacions i suggeriments a la convocatòria de transparència i ha quedat el primer entre els 40 projectes presentats amb 81.25 punts sobre 100. El regidor de l’àrea, Ignasi Garcia, ha destacat que “encara que no existeix un negociat de transparència a l’Ajuntament i el treball que es realitza és a base de la voluntarietat i un treball transversal de diferents negociats estem fent una bona feina i ens ho reconeixen contínuament”. L’edil Garcia ha afegit que “el fet de ser el més valorat ens fa especial il·lusió i demostra que l’esforç que realitzem una sèrie de gent interdisciplinar de diferents negociats està tenint el seu resultat”.

Per altra banda, el projecte que es presentà de participació ha quedat segon en la seua modalitat amb 83.37 punts sobre 100. Tal com ha explicat la vicealcaldessa i regidora de Participació Ciutadana, Ali Brancal, “el que presentarem consisteix en tot el procés dels Pressupostos Participatius d’enguany, les enquestes i diagnòstics de carrer, el treball dels consells de participació, l’agenda sistèmica per fomentar la transversalitat, l’Escola de Participació i una campanya per l’enfortiment del teixit associatiu”. Aquest, és un exemple més de l’aposta ferma que fa l’Ajuntament per enfortir el ric teixit associatiu que té la ciutat de Castelló amb més de 2.000 entitats no lucratives i és per això que compta amb un equip de cinc persones que treballen per millorar-lo amb aquests programes “perquè el que es tracta és de visibilitzar, valorar, agrair i reconéixer l’aportació social però també econòmica que les entitats no lucratives realitzen en la seua feina a la nostra ciutat”, ha expressat Brancal.

Ambdós regidors han coincidit en que la resolució de Conselleria situa a l’Ajuntament de Castelló com a “punters” de tot el territori valencià en els camps de la transparència i accés a la informació i en participació ciutadana i enfortiment del teixit associatiu.