Les associacions veïnals organitzen fins a 226 activitats obertes al públic de les quals s’han beneficiat prop de 5.000 persones

La vicealcaldessa i delegada de l’àrea de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha presentat avui la campanya ‘No us quedeu a fosques’ que té com a objectiu principal visibilitzar les associacions de la ciutat de Castelló i posar en valor les activitats que realitzen.

En la presentació s’ha donat a conèixer la Guia d’Activitats, una compilació de totes les activitats que organitzen les associacions veïnals i que es poden gaudir en tots els districtes de Castelló. Aquesta publicació ha sorgit del resultat de les subvencions de Participació atorgades a les diferents entitats de la ciutat, que han permès l’engegada de 226 activitats obertes al públic i de les quals s’han beneficiat prop de 5.000 persones.

La campanya ‘No us quedeu a fosques’ també arreplega una nova edició de la Guia d’Associacions Veïnals, que va ser presentada dilluns passat i que naix sota la necessitat de mantenir actualitzada la informació de contacte de totes les entitats de la ciutat, per a ajudar a enfortir el teixit associatiu i remarcar el treball que realitzen totes les associacions de Castelló. Aquesta guia, que es pot aconseguir en el departament de Participació Ciutadana, situat en la Tinença d’Alcaldia Est, també es pot descarregar en pdf en la web municipal en l’apartat de Participació Ciutadana. Les 2.300 associacions censades a Castelló rebran en els pròxims dies la Guia d’Activitats i la Guia d’Associacions en els seus domicilis socials.

Una altra de les possibilitats que ofereix aquesta nova campanya del àrea de Participació és la de poder accedir al registre actualitzat de les dades de contacte de totes les associacions de la ciutat en l’enllaç http://castello.associacions.org/.

A més, Brancal ha recordat el conveni establit amb la Fundació Horta Sud per a millorar el teixit associatiu de la ciutat i que permetrà conèixer l’impacte social i econòmic que generen les entitats veïnals Així, Brancal ha manifestat que “la nostra voluntat és la de posar en valor el treball de les associacions de Castelló i que tothom conega que cada euro que invertim en elles té un retorn del triple per a la societat. Però volem que açò siga comprovable i contrastable. El conveni amb la Fundació Horta Sud ens permetrà tenir mecanismes per a quantificar el retorn econòmic a la ciutadania de cada euro invertit en participació d’una manera transparent i fiable”.

Finalment, la vicealcaldesa i regidora de Participació Ciutadana també ha anunciat que el pròxim 24 de novembre se celebrarà una Trobada d’Entitats Veïnals que comptarà amb les xarrades de Jordi Serrano, rector de la Universitat Progressista d’Estiu de Catalunya, i de Julio Huerta, director de la Fundació Horta Sud, i on es presentaran els resultats de l’impacte associatiu generat durant l’any 2017.