Verònica Ruiz: “Ciudadanos ens fa perdre el temps presentant esmenes per a recuperar el premi al reconeixement d’història de les dones quan està contemplat en el mateix pressupost”

El portaveu de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha valorat les esmenes dels grups de l’oposició al pressupost municipal de 2019. Per al vicealcalde de Castelló, les esmenes de PP i Ciudadanos només busquen entorpir la feina de l’equip de govern i buscar la confrontació amb “demagògia barata”. “Estan utilitzant les associacions i ONG per justificar-se, però no tenen cap proposta raonable”, ha destacat el portaveu. D’altra banda, la portaveu adjunta de Compromís i portaveu de govern, Verònica Ruiz, ha criticat que facen esmenes per demanar coses ja previstes. “Així només demostren que no fan els deures i que no s’estudien el pressupost”, ha afirmat Ruiz. A més, Compromís considera vergonyós l’intent de la dreta d’eliminar el programa de Jornals de Vila, “un projecte indispensable per a fomentar l’ocupació i la inclusió social en la ciutat”.

Garcia ha criticat que l’oposició “busque posar pals a les rodes al pressupost amb esmenes que no pretenen construir un model de ciutat, sinó dificultar l’acció de govern”. Tanmateix, Garcia s’ha compromés a estudiar totes les propostes dels grups polítics: “és una obligació del govern, però hi ha grups que fan demagògia amb qüestions tan sensibles com la despesa social o la subvenció a entitats sense ànim de lucre”.

Per la seua banda, Ruiz ha manifestat també la seua preocupació perquè algunes formacions demanen eliminar el pressupost de Memòria Històrica, en concret de les exhumacions. “Diu molt poc de partits que s’omplen la boca parlant de democràcia, però que no respecten la voluntat de centenars de famílies demòcrates de Castelló”, ha defensat la portaveu adjunta de la coalició.