La iniciativa promou la igualtat i el respecte en els dies grans de la ciutat per tal de conscienciar a la ciutadania

Castelló serà, un any més, una ciutat que cride per unes festes lliures d’agressions masclistes. Com ja es va fer l’any passat des de la Regidoria d’Igualtat, dirigida per Verònica Ruiz, juntament amb el Servei d’Igualtat d’Oportunitats, es facilitarà material que simbolitza la lluita contra les agressions masclistes, especialment en festes. Aquesta iniciativa s’escamparà per tota la ciutat gràcies a la col·laboració de les gaiates, les colles i les entitats festeres.

Els carrers de Castelló s’ompliran, durant les festes de la Magdalena,  amb 1.500 pòsters, 30.000 adhesius i 2.000 xapes que es faran arribar a les entitats festeres i col·lectius. Entre ells han volgut participar la Gestora de Gaiates, la Federació de Colles, els Cavallers de la Conquesta, Moros d’Alqueria, Colla de Dolçainers i Tabaleters de Castelló, Colla Bacalao i la Colla del Rei Barbut.

A més, Castelló lluirà el color morat durant les Festes de la Magdalena, amb una sèrie de lones amb l’eslògan de la campanya, ‘No és No’, que lluiran en la façana de l’Ajuntament, en el recinte de festes, en la Federació de Colles, en la zona de la Mascletà, en el carrer Benicarló, en la Colla Bacalao i en la Gaiata 8 Portal de l’Om.

Parades a demanda durant la setmana de Magdalena

Quant  a les iniciatives amb perspectiva de gènere que es realitzaran durant la setmana de Magdalena també cal destacar l’activació d’una prova pilot en les tres línies nocturnes que funcionaran durant les festes i en la línia del bus del Grau per Germans Bou. Es tracta de dotar als autobusos nocturns de la possibilitat de fer parades a demanda (només de baixada) a partir de les 22.00 hores, de manera que les dones, soles o acompanyades d’una altra dona, podran sol·licitar baixar fora de les parades oficials en el punt més pròxim a la seua destinació dins del recorregut de la línia d’autobús.