La primera edició de la fira obrirà una gran carpa literària i reunirà professionals de l’escriptura, la il·lustració i l’edició

La plaça Santa Clara es convertirà a partir del pròxim dijous en la ‘Plaça del Llibre’. Aquesta serà la primera edició d’un esdeveniment que té com a objectius visibilitzar ella producció literària en valencià i reconéixer la tasca de les editorials que editen en aquesta llengua.

La fira facilitarà l’accés als llibres de fons, permetrà presentar novetats i oferirà serveis de localització de llibres i eines per fomentar la prescripció i recomanació lectora en la gran literària que s’instal·larà al cor de la plaça. Aquest espai serà també com a punt de trobada d’editorials, llibreries i biblioteques, així com d’autors i autores i dels professionals de la il·lustració.

La regidora de Cultura, Verònica Ruiz, han assistit a la presentació de la iniciativa, impulsada per la Fundació pel Llibre i la Lectura (FULL) amb el suport de la Conselleria de Cultura i el Gremi de Llibreters de Castelló i Comarques. Ruiz han reconegut el valor d’aquesta activitat a l’hora d’«arribar a nous públics i expandir l’interés per la lectura entre les noves generacions», asseguren.

Ho faran amb una programació d’activitats d’animació lectora amb les visites concertades dels centres escolars que passaran per Santa Clara durant els matins de dijous i divendres. A més a més, les vesprada de dijous i divendres i les jornades completes de dissabte i diumenge oferira sessions de contacontes, presentacions de llibres per al públic més jove i tallers per iniciar-lo en la lectura.

La primera edició de la ‘Plaça del Llibre’ de Castelló estarà a la plaça Santa Clara des de dijous 24 d’octubre fins a diumenge 27. Les més de 40 activitats programades es desenvoluparan en horari de 10.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 21.00 hores. A més a més, arrel de l’acord amb què l’organització ha arribat amb les floristeries de la plaça, les botigues regalen vals descompte per la compra de productes florals i de jardí.

Segons les dades proporcionades la Fundació FULL, l’estudi Hàbits de Lectura i Compra de Llibres de la Comunitat Valenciana 2018 mostra un 3% de lectors habituals en valencià, però també indica que hi ha un 44% de lectors ocasionals en la nostra llengua. «És en aquest marge on creiem que cal incidir i generar propostes per a fidelitzar aquests lectors i convertir-los en habituals».

El projecte de FULL suma ara a Castelló després diverses edicions a Alacant i Valencia. La fundació busca contribuir a aconseguir una millora dels índexs de població lectora, l’hàbit i la competència lectora valencià. fomentar la divulgació i el coneixement dels escriptors per part de la societat, mostrar el potencial del mercat valencià entre les editorials de tot l’àmbit lingüístic i homenatjar els grans autors i autores del territori.