El grup municipal de Compromís per Castelló demana el reforçament de l’Atenció Primària i la Salut Pública amb la necessària dotació de personal, recursos econòmics, materials i organitzatius. Aquesta millora dels recursos implica una millora de «les possibilitats de diagnòstic i tractament per a oferir un servei més proper i personalitzat, sempre respectant les distàncies i les mesures de seguretat que garantisquen el benestar de personal sanitari i pacients», com ha explicat el portaveu de Compromís per Castelló al consistori, Ignasi Garcia.

«És evident que els equips d’Atenció Primària coneixen de primera mà a la població que atenen i tenen molta informació sobre el seu perfil sociosanitari i els problemes que presenten», ha explicat el regidor, per a qui aquests factors suposen «un avantatge que ha permés aplicar un protocol de triatge més eficient i d’atenció més directa a les persones afectades per la COVID-19». «Ara és moment de reforçar aquest este model que ha donat bons resultats amb els recursos necessaris”, ha afegit Garcia.

El portaveu del grup municipal també ha destacat que «l’enorme tasca que han fet els i les professionals de l’atenció hospitalària durant aquesta crisis sanitària es mereix tot el reconeixement i en eixa posada en valor no podem deixar de banda la feina feta en l’Atenció Primària, des d’on s’ha aconseguit contenir la propagació del virus gràcies a equips de sanitaris i sanitària que s’hi han deixat la pell».