Compromís per Castelló agraeix a la resta de grups haver-se sumat a la reclamació per solucionar la precarietat del col·lectiu.

El grup Compromís per Castelló va presentar una Declaració Institucional per ser aprovada en el proper plenari de l’Ajuntament de Castelló per reivindicar una solució per resoldre les problemàtiques denunciades en un comunicat per part dels sindicats CCOO, UGT, CSIF, Intersindical, Satse i SAE a l’Hospital General Universitari de Castelló, després que van denunciar «els retards en cites mèdiques, proves diagnòstiques i intervencions suspeses per la falta de personal», i van instar a les autoritats competents a atendre les necessitats del centre i dotar-lo de més recursos humans. Hui, el text ha estat vetat pel grup Ciudadanos perquè estava escrit en valencià. La resta de grups han manifestat la seua voluntat d’adherir-se a la Declaració Institucional.

El portaveu de la coalició, Ignasi Garcia, ha lamentat que “de nou, i com ja va passar en la Declaració Institucional presentada per al plenari de novembre on reivindicaven un finançament just per a l’UJI, Ciudadanos ha mostrat la seua intolerància i menyspreu a la nostra llengua». «Ens refermem en dir que és completament intolerable que un grup polític li diga a un altre com s’ha d’expressar, i que vete una reivindicació justa només perquè estiga escrita en valencià”. “És una exigència de justícia, no sols per a la ciutat de Castelló i el nostre departament de salut, sinó per a totes les comarques, ja que el General és l’hospital de referència”, ha defensat el portaveu de la coalició i candidat a l’alcaldia, Ignasi Garcia.