Garcia: “Calen ajudes reals i justícia social, perquè la Salut Mental està molt lligada a la renda”

El portaveu de Compromís per Castelló i diputat provincial, Ignasi Garcia, la diputada autonòmica Mònica Álvaro, el regidor Francesc Mezquita, i el número tres de la candidatura de la coalició, Pau Sancho, s’ha reunit aquest divendres amb l’Associació de familiars per als drets de les persones amb enfermetat mental (AFDEM) per escoltar les seues propostes i fer valdre la seua tasca.

Els càrrecs de Compromís, junt amb treballadores i el representant d’AFDEM, han visitat les instal·lacions de l’associació i el Centre de Dia, un espai per a persones amb malaltia mental de la província de Castelló, un projecte en el qual l’Ajuntament de Castelló va invertir 170.000 euros.

Garcia indica: “Compromís hem fet nostres les seues reivindicacions”. De fet, Compromís per Castelló i l’Associació de familiars AFDEM, comparteixen la reivindicació d’afavorir l’insersió social i laboral en les persones amb malalties mentals i la necessitat de millorar l’atenció primària, amb més psicòlegs i treballadors socials.

El portaveu ha resaltat: “Calen ajudes reals, perquè la Salut Mental està molt lligada a la renda”. “Se pot fer molta feina per la seua inserció des de la formació professional, especialment la Dual, perquè amb pràctiques es puga comprovar el que poden fer”, ha afegit Garcia.

D’altra banda, l’associació reconeix la validesa del Pla Salut Mental autonòmic, amb una dotació global de 40 milions d’euros en 2023 i la incorporació inicial de 257 professionals, entre psiquiatres, psicòlegs, treballadors socials, infermers o terapeutes, i que centra el seu impuls inicial en el segment de població infanto-juvenil en l’Atenció Primària i en les persones amb malalties crònica greus.

Les principals reivindicacions de l’associació han estat la necessitat de normalitzar la vida de les persones amb malalties mentals, “amb més pisos tutelats i menys residències”. També la importància de l’acompanyament dels usuaris perquè no deixen d’anar al servei. En definitiva, garantir una vida independent.

El representant de la l’associació ha remarcat la importància de “fugir de macro-centres, i apostar per coses xicotetes i integrades arreu del País Valencià”. També per la figura de l’assistent personal, una figura que s’està impulsant al nostre territori.