Garcia: “Cal dotar de recursos els centres d’Atenció Primària, més propers, per tal que l’Hospital siga l’última opció”

Ignasi Garcia, portaveu de Compromís per Castelló i candidat a l’alcaldia; Mònica Àlvaro, diputada a les Corts Valencianes, els regidors, Verònica Ruiz i Francesc Mezquita, i el candidat per Compromís, Pau Sancho, s’han reunit amb representants del Sindicat d’Infermeria de Castelló (SATSE) per tal de compartir propostes i escoltar les reivindicacions de les treballadores i treballadors del sector sanitari.

Els representants de Compromís i el SATSE han compartit reivindicacions com l’obertura d’un punt d’Atenció Continuada al Raval Universitari. “Cal dotar de recursos els centres d’Atenció Primària, més propers, per tal que l’Hospital siga l’última opció”, ha remarcat Ignasi Garcia.

També han estat d’acord pel que fa a la necessitat de construir un hospital nou per garantir espais dignes i habitacions d’ús individual, especialment per a persones amb pronòstics greus. De fet, Garcia ha recordat que “la llei de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut de 2003 insta a incorporar progressivament les habitacions d’ús individual”.

La principal petició del SATSE ha estat la de dotar de més recursos humans als centres de Castelló, ciutat i província. Els representants del Sindicat demanen arribar a 9 infermeres per cada 1000. Ara són 5 en l’àmbit provincial, mentre l’Hospital General Universitari de Castelló no arriba a 3 infermeres per cada 1000.

A més a més, altra proposta recollida per la coalició a Castelló ha estat la de dotar de fisioterapeutes a les Unitats de Vigilància Intensiva (UVI), per tal que la recuperació en planta siga més curta i donar una millor assistència.