«Compromís no ens resignem a seguir treballant per Castelló des de l’oposició. Hem fet una fiscalització ferma del govern amb més de 500 preguntes»

«Les nostres propostes han aconseguit acords tan importants com els protocols d’actuació davant de les onades de calor, per a garantir un sotmetiment digne a les víctimes represaliades del franquisme o reivindicar la construcció d’un nou Hospital General

El Grup Municipal de Compromís ha emés una valoració positiva de la feina feta aquest mig any d’oposició al govern de PP i Vox a l’Ajuntament de Castelló. El portaveu del grup, Ignasi Garcia, ha destacat la dedicació ferma de la formació valencianista a fiscalitzar les accions del govern que han suposat les més de 500 preguntes que han realitzat en les diferents comissions d’estudi i, al mateix temps, ha ressaltat les propostes constructives que han aconseguit dur endavant i que han conduït a importants acords per al benefici de la ciutat, com ara l’aprovació d’una moció per a la construcció de refugis climàtics, la construcció dels nínxols per als cossos exhumats de la fosa comuna o la declaració institucional per reclamar la construcció d’un nou Hospital General a Castelló.

«Compromís ens presentem a les eleccions per millorar la vida de la gent i, encara que ho volem fer governant, no ens resignem a seguir treballant per Castelló des de l’oposició. Hem fet una fiscalització ferma del govern amb més de 500 preguntes», ha afirmat Ignasi Garcia.

El portaveu ha subratllat que aquests 6 mesos han estat marcats pel treball de la formació valencianista en 2 eixos clars, la fiscalització i la proposta. «Les nostres propostes han aconseguit acords tan importants com els protocols d’actuació per protegir els treballadors i treballadores de l’Ajuntament i les seues contractes davant de les onades de calor, per a garantir un sotmetiment digne a les víctimes represaliades del franquisme que estaven en la fossa comuna del cementeri de Castelló o reivindicar la construcció d’un nou Hospital General per a la nostra ciutat, ha afegit Garcia.

Garcia ha defensat la participació activa de Compromís en la defensa dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament i també les de les seues contractes, amb l’assoliment d’importants protocols d’actuació per garantir la seua protecció davant de les onades de calor. A més, ha destacat la tasca de reivindicació per a garantir un soterrament digne a les víctimes represaliades del franquisme, amb una especial atenció a aquells que reposen a la fossa comuna del cementeri de Castelló.

D’acord amb les paraules d’Ignasi Garcia, en aquests primers 6 mesos, Compromís ha demostrat la seua capacitat liderar l’oposició tot i no ser la força amb més regidors i fiscalitzar i controlar manera efectiva a un govern de les dretes que ha qualificat com «de l’engany i la mentida». Tot i això, la formació s’enorgulleix d’exercir una oposició constructiva, que fa propostes i aporta solucions per a defensar els interessos del conjunt de Castelló.

El portaveu ha aprofitat per a esbossar les seues principals línies de treball des de l’oposició, més enllà de controlar l’acció de govern i garantir la transparència, que serà la millora dels serveis sanitaris a la ciutat, la protecció dels adolescents enfront de la ludopatia i la continuació de la millora de les infraestructures educatives que va començar Compromís des del govern. Uns objectius clars en aquest nou any, com és la construcció del nou Hospital General de Castelló, de les noves escoles al Mestre Canós i Elcano o evitar que s’obrin nous locals d’apostes a prop de centres educatius. «Ja no és que no vulguem que s’obrin de nous, és que voldríem que no hi haguera cap llicència al voltant d’una escola, i per això vam elaborar la llei que ara PP i Vox han fulminat», ha afegit Garcia.