El portaveu de Compromís a la Plana Alta-L’alcalatén Roger Mira, junt amb el secretari comarcal de sectorials, Juanma Segarra, han tingut una reunió de treball amb els representants de la Unió de Consumidors UCE; Juan Carlos Insa i Enric Pallarés.

Des de Compromís s’ha replegat les propostes de la Unió de Consumidors, entitat apartidista que està patint especialment la falta de finançament públic, a pesar d’estar duent un treball imprescindible donant suport a totes les víctimes de Castelló d’abusos bancaris, es especial a les persones afectades per l’estafa de les preferents i els desnonats, un dels grans problemes socials que viuen la comarca.

Mira ha recordat que a Castelló, les xifres parlen de 6 desnonaments diaris, i la immensa majoria d’elles no són visibilitats per la població per la vergonya que pateixen els afectats, i darrere de cada cas, hi ha un drama familiar, “ s’ocupen d’ocultar la transcendència del que està passant, on estem pagant ara els plants trencats d’una època de mentires i abusos, i acaben patint-ho en primera persona la gent que menys culpa ha tingut, els que han perdut el treball per l’avarícia d’uns altres. Els bancs, que han estat rescatats amb els diners públics, de tots i totes, no tenen mirament per tirar a la gent que no pot pagar al carrer, i sols ixen a la llum pública casos extrems com quan un es lleva la vida, o quan es crema com ha passat a Almassora”.

Per eixe motiu, el portaveu comarcal de Compromís ha remarcat que accions de suport i assessorament com les que la fa UCE, entre altres entitats,s són imprescindibles “ la UCE és també coneguda per actuar des del principi d’acusació popular en el Cas Fabra, i curiosament, les administracions del PP li han tancat l’aixeta a qualsevol col·laboració bàsica, casualitat sense cap dubte”

Compromís ha defensat la necessitat que existeixen entitats que treballen per la defensa dels drets dels consumidors i usuaris i que demanen als poders públics un efectiu control de mercat i vigilància del compliment de les lleis de protecció als consumidors i usuaris.