Ali Brancal Mas, com a portaveu adjunta del Grup Municipal BLOC-Compromís, d’acord amb l’article 84 del Reglament Orgànic del Ple i de les seues Comissions de l’Ajuntament de Castelló, proposa l’adopció de la següent:

DECLARACIÓ INSTITUCIONAL

A juliol del 2010 es va crear el Consorci per el Pacte Local per l’Ocupació. Tot i que, per definició, les funcions són el disseny, la promoció, la gestió i l’avaluació d’accions i programes per a la creació d’ocupació, la inserció sociolaboral i el desenvolupament econòmic, empresarial i social en el municipi de Castelló de la Plana, en la pràctica es tractava de gestionar una subvenció de la Generalitat Valenciana. L’Ajuntament es comprometia a posar una quantitat, les entitats que formen part del Consorci (UGT i CCOO, Cepyme i la CEC) feien altres accions en l’àrea i destinaven el seu personal.
A maig de 2012 es va acabar el termini i des d’aleshores no s’ha tornat a convocar una altra subvenció. És més, a causa del reiterat incompliment del pagament per part de la Generalitat, l’Ajuntament de Castelló ha hagut d’incrementar la quantitat destinada al Pacte Local per l’Ocupació des dels 40.000 euros inicials a més de 110.000.
Els treballadors i les treballadores municipals encarregats de les accions i programes del Pacte han realitzat la seua feina de manera impecable. Està tota la feina feta i tot justificat. Però els diners de la Generalitat no apleguen.

En atenció a aquestes consideracions, i a proposta del Grup Municipal del BLOC-Compromís, el Ple de l’Ajuntament de Castelló acorda:

1. Demanar a la Generalitat Valenciana que faça efectiu el pagament de les quantitats que s’adeuten al Consorci del Pacte Local per l’Ocupació.
  2. Demanar a la Generalitat Valenciana que seguisca dotant de subvenció a programes per l’ocupació, la inserció sociolaboral i el desenvolupament econòmic, empresarial i social.

Ali Brancal Mas
Portaveu adjunta del BLOC-Compromís a l’Ajuntament de Castelló

Castelló de la Plana, 5 de desembre de 2013.

vetada pel PP en Junta de Portaveus