El número 3 de la llista municipal de Compromís per Castelló, Enric Porcar, ha presentat hui la proposta estrella educativa del seu programa electoral: “crear una ‘Ciutat Educadora’ que no tracta només d’ensenyament, sinó d’educació, de benestar social, d’urbanisme inclusiu, de transport de qualitat. En definitiva, parlem d’una ciutat pensada i dissenyada perquè totes les coses que passen tinguen un retorn a la mateixa ciutat”

Enric Porcar, candidat a la llista municipal de Compromís per Castelló per a les pròximes eleccions ha presentat aquest matí la proposta estrella en matèria educativa del seu programa electoral: “la creació d’una ‘Ciutat Educadora’, un projecte educatiu de ciutat, on aquesta té personalitat pròpia. Una ciutat que es relaciona amb el seu entorn, però també amb altres nuclis urbans del seu territori i amb ciutats d’altres països”.

A Compromís per Castelló creiem que educació no és el mateix que ensenyament; s’ensenya a les escoles i els instituts, però s’educa a tot arreu, també a les famílies, a la societat, fins i tot a la mateixa ciutat. Per això, el concepte de ‘Ciutat Educadora’ “no parla només d’ensenyament, parla d’educació, però també de benestar social, d’urbanisme inclusiu, de transport de qualitat. En definitiva, parlem d’una ciutat pensada i dissenyada perquè totes les coses que passen tinguen retorn a la mateixa ciutat”, ha assenyalat Porcar.

El candidat de Compromís per Castelló ha indicat que “els objectius de la ‘Ciutat Educadora’ són els d’aprendre, intercanviar, compartir i, per tant, enriquir la vida dels seus habitants”.

La ciutat constitueix un marc primari de vida social i d’interrelació, per això tindre un projecte educatiu de ciutat “implica un compromís polític que ha d’assumir, en primer lloc, el govern municipal, però ha de ser necessàriament compartit per la societat civil. Això significa la incorporació de l’educació com a mitjà i com a camí cap a la consecució d’una ciutadania més culta, més solidària i més feliç”.

Porcar també ha afirmat que “amb aquest projecte educatiu de ciutat, a Compromís per Castelló entenem que l’educació ha de ser l’eix cohesionador de la ciutat i que les accions municipals i el disseny de la ciutat han d’estar pensats des de l’educació i per a l’educació”.

Per últim, el número 3 de la llista municipal de Compromís per Castelló ha dit que “a la ‘Ciutat Educadora’ tothom és agent educador, fins i tot la ciutat educa i per això és molt important distingir entre ensenyament entés com un sistema educatiu i educació com a funció social i responsabilitat de tota la ciutadania. El projecte educatiu de ciutat és un model de convivència, per això els canvis del sistema educatiu s’han de fer tenint en compte les necessitats dels nostres educands i de la societat”.