Tots els grups municipals constitueixen la comissió de treball per facilitar la participació ciutadana en els plens valorant com encarar la reforma reglamentària, els models de format i àmbit  per fer-la operativa.

Enric Nomdedéu ha explicat que “seguint el mandat del que es va aprovar en el Ple Municipal, hem constituït un grup de treball per a començar a engegar la modificació reglamentària que establisca les condicions de participació directa de la ciutadania en els plens municipals.

“El grup de treball està format pels tècnics municipals i pels representants de tots els grups polítics amb representació.  L’objectiu de la primera reunió era definir, bàsicament, què s’anava a fer des del grup de treball, els membres que ho anaven a compondre i també establir un calendari per a dur-ho a terme”.

“Aanem a obrir el grup a la participació d’experts, perquè qualsevol dels components dels partits polítics amb representació puga convidar a participar a un entès en la matèria en un moment determinat”.

Una segona part del treball de la comissió serà “una reflexió profunda sobre tot el Reglament Orgànic Municipal que afectaria a altres reglaments i que hauria d’aprovar-se per consens.  Entenem que cal fer una relectura del mateix perquè reconeixem que les realitats han canviat, hi ha una arquitectura jurídica i una nova legislació en matèria de transparència així com un canvi en les exigències de la societat respecte a les institucions públiques sobre les quals hem de donar resposta i estar a l’altura del que és una gran ciutat.  I açò serà un procés llarg”.