De fa temps Compromís venia organitzant tots els anys una assemblea ciutadana per explicar en que es gastava els diners el nostre ajuntament i de la mateixa forma que ho intentava des de l’oposició, ara ho manté des del govern.  Per això vam incloure al pacte de govern un punt per realitzar una assemblea ciutadana per explicar el pressupost municipal.

Com explica Ignasi Garciaportaveu de Compromís, “la ciutat és l’espai on vivim i treballem i, per tant, necessitem una comunitat forta on ciutadans i ciutadanes s’impliquen, articulant els interessos i projectes, per millorar la qualitat de vida i implementar la solidaritat i uns serveis públics de gran nivell.  I per arribar a aquests objectius, hem de debatre els pressupostos del canvi”.

En les pròximes setmanes l’ajuntament organitzarà una assemblea ciutadana per explicar la gestió econòmica municipal, amb seguiment dels indicadors de benestar.

Òbviament, aquests no poden ser encara els pressupostos que haguérem volgut.  Explica el portaveu de Compromís que “teníem poc de temps per preparar el canvi, amb compromisos ja adquirits que havíem de respectar, inèrcies que no podíem modificar tan ràpidament com voldríem… i tenim la responsabilitat de millorar les coses, el que implica conèixer a fons una realitat que el PP havia amagat i/o maquillat”.

D’entrada, aquest pressupost implica una reducció del deute d’un 20% ja en el primer any.  Està molt bé per a només 18 mesos d’esforç en plena crisi després de 20 anys llargs de PP en anys de vaques ben grasses.  Però no tot és la gestió sòlida, ha ajudat una honestedat més sòlida encara.

Però no tenim prou.  Com explica Ignasi Garcia, “Compromís defensa les prioritats de les persones i no els interessos d’uns pocs.  Per això potenciem la participació ciutadana per analitzar el que farem enguany i, quasi més important, per assentar els mecanismes per a una participació major de la ciutadania cara al futur, quan tindrem més capacitat d’actuació”.

L’assemblea és una oportunitat històrica que no es pot deixar passar.  Perquè la política local és concreta i diversa i ajuntar-nos tots fa possible un contacte notable entre els responsables polítics i els habitants que volem que siguen els prenedors de decisions.  Quan més àgil i eficaç siga aquest contacte, més èxit tindran les polítiques locals i millor qualitat de vida gaudirem tots i totes.  Compromís ve anys treballant per una influència directa i la participació dels ciutadans en els processos polítics de la ciutat.  I ara que estem al govern municipal, podem fer-ho realitat.

Aquests són uns pressupostos amb marcat caràcter social.  P. ex., hem ficat en marxa l’oficina de l’habitatge i hem fet convenis amb subministradors d’aigua i llum, tot per ajudar a garantir els drets bàsics de les persones.