La Regidoria de Participació Ciutadana, dirigida per Ali Brancal, ha iniciat la fase diagnòstica del Pla, un projecte que es realitzarà amb la col·laboració de totes les persones que estan involucrades en el procés de participació tant de manera interna com a externa i els representants dels diferents partits polítics amb representació en el Consistori.

Brancal espera que el Pla Estratègic de Participació Ciutadana, una proposta del Pacte del Grau, “compte amb la màxima col·laboració, tant en la seua elaboració com en el seu desenvolupament posterior”.

En un primer moment s’identificarà als professionals que treballen en aquest àmbit per arreplegar informació de cara a validar les tendències de participació detectades.  Per a la realització d’aquest diagnòstic inicial també s’entrevistarà a regidors de l’equip de Govern i també representants dels partits.  Ali havia demanat personalment als representants dels partits de l’oposició el col·laborar en aquesta fase diagnòstica i l’oferiment ha tingut una resposta positiva per part de tots ells.  Per Castelló en Moviment intervindrà Anna Peñalver, per Ciudadanos, Manuel Paduraru, i pel Partit Popular, Juan José Pérez Macián.

A més, ja estan previstos dos tallers de consultoria interna, un dirigit al personal de l’Ajuntament amb implicació en diferents aspectes de la participació i un altre en el qual intervindran persones del teixit associatiu de la ciutat i que seran convocades pròximament.  Aquests tallers, que han de tenir un nombre reduït de participants per a garantir la qualitat de la formació, seran a més un nucli d’informació.